Klämda småpojkar

Jag är sugen på att köpa en toasits för barn till lille E. Känns enklare att ha han att pinka på toaletten, och det är något han hellst vill själv. Satt och googlade runt på det och hittade en artikel om Klämda småsnoppar...att man ska tänka sig för vad man har för toalettlock och att det inte ska vara för tungt. I England så hade dom förra året fått in fyra fall där småpojkar krossat snoppen. Först blev jag glad för våran fula, enkla toasits i plast. Men också förvånad, för visst följer man väl med sitt lilla barn på toaletten? Och jag tycker absolut att även småpojkar ska sitta ner och pinka...med undantag ute då det är smidigare att ha dom ståendes för man slipper dra ner byxor och kalsonger så mycket...vad tycker ni?

(Bild tagen från google)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Barn "kan själv" och pojkar vill ofta göra som pappa... Och att uppmuntra barnen att gå på toa själv är väl bara positivt? (när de är mindre med lite övervakning)



Nä, nu sk jag sluta läsa din blogg, är så less på dina moralpredikningar hela tiden.

"Visst fljer man väl barnen på toa" "Visst har man barnen i tankarna ständigt" Bla bla bla kräks

Nä, vidare mot lite mer mänskliga bloggare som faktiskt kan erkänna att de gör fel ibland och inte försker framstå som nåt helgon (när så inte är fallet).

2009-07-22 @ 12:54:29
Postat av: malin

Sitta ner kan jag tycka verkar bäst när dom är små, jag kommer följa med mina barn iaf!

För dom kan ju faktiskt lätt ramla ner :S Alice har råkat ramla av toan flera gånger, och det är inget jag vill ska hända igen!



Konstigt folk du har som skriver till dig här, såg jag nu :S

2009-07-22 @ 13:37:23
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: malin

Jo ,men visst ska de sitta ner! Stående pinkgubbar är en rest från dinosarie perioden! Nåja i allafall från sten åldern. ;)



Tack, ja jag hoppas de får ett nytt hem snaaart! Hamnar ju liksom mest på mitt bord just nu. :(



Kram Ma

2009-07-22 @ 13:38:19
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: Anna

Men nu gällde det ju inte bara "små" barn utan barn under 5 års ålder.

Kanske det är vanligare att en 4-5-åring faktiskt går på toaletten själv, utan att säga till mamma eller pappa?

Och angående stå eller sitta; visst är sitta bäst men det kan nog vara lätt hänt att de lär sig på dagis/skola/av kompisar att det går ännu fortare att stå? ;-)

2009-07-22 @ 18:15:11
Postat av: Mia

En sak till ang att sitta kontra stå så har min svägerska som är uska lärt mig att pojkar och män som sitter ned och kissar tömmer hela blåsan till skillnad mot när man står och i framtiden så minskar det risken för att få problem med prostatan. Så lär lille E att sitta ned ;-)

2009-07-22 @ 19:59:04
URL: http://sofielskar.blogspot.com/
Postat av: Frida

Även om jag inte har ngn son tycker jag det är självklart att små pojkar ska lära sig att sitta ner då dom kissar.

Puss<3

2009-07-22 @ 20:24:26
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Hanna - mamma till ♥Neo♥

oj, det här hade jag inte ens tänkt på innan jag läste... =/ låter farligt!

än så länge har vi "bara" en enkel plast, men jag kommer nog att följa med till toaletten så länge han tillåter mig, haha!!



lycka till med pinkandet! kram kram

2009-07-22 @ 22:15:29
URL: http://hannaofsweden.se
Postat av: MissyElliot

Min Stora lilla kille lärde sig sitta på toaletten. det var först när han kände sig tillräckligt trygg som han började testa att stå upp. När han ville testa som pappa...

ler

Men han sitter fortfarande ner ibland om han är lite trött eller bara har lust. Det tar sin tid det där, men det brukar alltid lösa sig. Visst var vi med honom på toa i början, men allt eftersom ville han gå själv och då fick han det...

Jag har nog inte tänkt på det där med sitsen, men så har vi bara plast och det är ju inte så tungt....

ler igen

2009-07-23 @ 08:43:14
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha ja har i England finns det ganska manga foraldrar som har lite lustiga ideer nar det kommer till uppfostran och att ta hand om barn. Tyvarr sa ar det inte alltid sa sjalvklart har att man foljer med och overvakar.

2009-07-24 @ 21:18:22
URL: http://piccadillytears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0