Måndag igen

Varför är måndag veckans jobbigaste dag? Kanske är det för att det rent psykiskt är jobbigt när man vet att det är så långt till helg, att man har en hel vecka framför sig?

Jaja, strunt i det nu. Som vanligt är Edvin hos dagmamma idag och jag har pluggardag idag. Just nu skriver jag om demens och det känns skönt att ha ett skolarbete inom ett område där jag jobbat så mycket inom. Så det har varit ett ganska lätt jobb med mycket tankar kring. Så jag hoppas att jag får bra betyg på detta.

Idag när jag fixade håret slog det mig återigen, DET ÄR DAGS FÖR EN TOPPNING! Men som tur är har jag 180 kronor kvar på presentkortet jag fick av Martin. Håret har blivit jätte slitet efter sommar, sol, hårtork och plattång. Är verkligen behov av en liten uppiffning. Men denna gång ska jag inte göra om samma misstag jag gör så ofta och får för mig oloika frisyrer. Många gånger har jag kommit på att jag ska ha lugg. Det ser bra ut så länge jag plattar och fixar det, men det orkar man inte hela tiden och varje dag. Nu sist kom jag på att jag skulle klippa mycket. Frissan var inte alls lika sugen på att klippa av mig håret men vi kom överens om att det skulle kortas till axlar och klippas upp mycket. Vart jag nöjd? Bara första dagen då hon hade frissat till mig. Vill ju ha en enkel frisyr som bara är att sätta upp dom dagar man inte orkar ta tag i håret alls. Och med ett litet barn så finns det många gånger man inte hinner heller.
Skulle behöva göra något åt färgen med, men vet inte om jag ska göra det ljust eller mörkt. Älskade förut mitt långa blonderade hår och tyckte att det var jätte fint ända tills det blev grönt av vattnet. Inte alls snyggt. Så jag fick färga håret mörkt och tom en gång rött (brunrött). Nu har jag i sommar köpt hem blekmedel, men vet ju inte om jag vågar bleka det. Är kanske blont och fint ett litet tag, men det kommer ju att bli grönt tids nog. Och det finns iof preparat till håret som får bort det, men har jag råd och tid med det? Kanske det blir mörk ändå, snygg nu när det är höst också.... Beslutsångest!



Rött, mörkt eller blont?

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag röstar på mörkt men nog tycker jag att du ska ha det mörkare än Angelina. :) Ljust är ju också fint men risken är ju som du säger att det blir grönt :/



Sedan är det ju ett stort plus att när man har mörkt hår så kan man färga det själv och bli nöjd... med blont så är det lätt att det får en gul nyans om man gör det själv.



2008-09-22 @ 12:28:11
Postat av: Victoria

ett ekbord från kontinental, det var så fint. Men vi får se hur vi gör med det

2008-09-22 @ 19:19:56
URL: http://victoriagt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0