Röja undan - skaffa nytt

Idag var jag och Edvin till Anders och hämtade lite leksaker. Han har hur mycket leksaker som hellst hemma, jag vet! Men efter lite rensning i hans rum så fick det ju plats för mera. Hittade bla en stor åsna som jag hade när jag var liten och en pippilångstrumpdocka. Sen lite stor-lego och några casperdockor. Dom var lite rolig eftersom jag vill ha pirat tema inne på Edvins rum så passar dom in så bra. Kunde inte knäppa kort på dom nu eftersom dom fick fara in i tvättmaskninen direkt. Men det är en pirat, en papegoja, en drake och en apa (tror jag att det var). Tänkte fixa en fin krok som dom kan hänga på. Rensade bort ALLA bebisleksaker, vet inte alls varför dom blivit kvar. Men Edvin växer så fort så man hinner inte med själv.


Som sagt ikväll har jag skurat rent legot, städat undan på hans rum och upptäckte att han spillt saft i en av leksakslådorna. Det var bara att slänga in det i duschen, så nu ser det verkligen ut som en katasrof där inne. Saker överallt som inte har någonstans att ta vägen. Men tänkte att jag ska gå och torka ur den så fort Martin kommit ut ur duschen.

Sen har jag ordnat lite räkningar. Har samma ångest varje månad och lite extra nu innan jul. Men som tur är har jag fått lite jobb nu denna månad och allhelgona helgen (hoppas på att det är storhelgs ob då, men med min otur är det väl inte det). Så nu har jag råd med dom julklappar jag vill köpa!

Längtar till helgen då jag, mamma och Edvin ska till övik. Där ska vi hälsa på nära och kära och självklart göra stan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0