Med en försvunnen röst

Igår somnade jag klockan 18 i sängen, helt slut utan att ha gjort större saker under dagen. Inatt när jag vaknade runt 12 var jag inte ens pigg, kände också att jag hade ont i halsen. Tog lite förkylningsmediciner för att kurera mig, jag skulle ju trots allt upp och jobba efter några timmar. När Edvin vaknade runt 5 så kände jag att jag var helt öm i halsen, mådde inte alls så vidare bra plus att rösten var borta. Ringde och sjukskrev mig, fast det kändes konstigt eftersom jag inte jobbar så ofta och så går jag och blir sjuk när jag ska jobba! Jaja, sånt som händer antar jag.
Sen har dagen varit sån att jag inte haft nån röst. Min annars så höga gälla stämma är som ett minne blott, kvar är en ynklig, hes, rosslig röst som knappt gör sig hörd. Mindre hörd gör den sig när sambon står i rummet bredvid och försöker prata med mig.
Har mest legat framför tvn. Sett på filmen Försoningen, en sorglig film som passade sig mycket bra när man känner sig förkyld och ynklig.....

Har legat och sovit en timme nu på eftermiddan, mycket välbehövligt. Sen kom Martin och ville bytas av för som småbarnsföräldrar lyckas man alltid bli sjuk samtidigt. Han är lika ynklig som mig fast han har kvar sin röst. Klev upp och lyckades ta på Edvin pyjamas ganska smidigt denna kväll, har kommit på små tjuvknep som man kan lirka med. Sen har jag borstat hans tänder, kokat välling och stoppat han i säng. Så nu är det lite lugn och ro här i huset. Alla sover, utom jag!

Ska mysa ner mig i tv-soffan nu och vänta på att Bonde söker fru ska börja, och sen efter det är det veckan höjdpunkt Greys Anatomy. Sen ska jag sova-sova-sova-sova! Är sjukskriven imorgon med, så jag ska piggna till tills i helgen som jag också ska jobba....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0