Allhelgonafton

Idag började dagen med att jag låg och vilade mig i sängen ett tag efter att jag hört att Martin farit på jobbet. Slumrade till och vaknade med ett ryck när jag hörde att dörren öppnades, springer ut i hallen och ser Edvin iklädd sin pyjamas OCH sina vinterkängor. Han står och håller upp dörren (länge sen sist nu han öppnade ytterdörren) och där ute ser jag våran hund springer med världens fart iväg. Frågar Edvin vart han är på väg och fick svaret "Jobbet". Det sista Martin sa när han for var att nu ska pappa på jobbet. Så det var kanske dit han skulle, men lite charmigt var det!

Sen efter frukost och vi fått hem hunden så for vi till sockerbagaren och mötte upp Martin. Åt en halloweenbakelse, kanske inte den godaste men den var annorlund. Den var god men det vart lite för mycket. Efter det for jag och Edvin till lekparken och lekte en stund. Pratade med Tommy på telefonen och jag längtar tills dom kommer hem, för jag saknar ju söte lille Albin! Plockade fram mössan från meandi åt Edvin. Den känns lite bättre än den han haft eftersom det är lättare att dra ner det över öronen. Och han vart så himla fin i den!

När jag ändå var på byn så passade jag på att fara på nipgården och "friskförklara" mig och att jag kan jobba i helgen. Inte för att jag känner mig toppenfrisk, men jag behöver som sagt lite pengar nu mitt i all julhets. Skulle hälsa på mig mormor (alias dramadrottningen), men hon låg som en liten prinsessa i sängen och hade väl fått för sig att hon var sjuk. Inte för att hon är det, utan mer för att hon har vissa dagar då hon är kanske mer trött.

Ikväll har vi gjort våran lilla sak som vi alltid gör på allhelgonaafton, far till kyrkogården och tittar. Så himla vackert med alla tända ljus överallt och hellst när det är alldeles mörkt ute. Men detta år vart inte riktigt som andra år för det första hade vi med oss ljus som vi skulle tända på våra näras gravar, för det andra så var det ruskigt kallt ute och vi som är förkyld och inte var riktigt klädd gick det inte ihop med. Så det vart inte mer än att tända ljusen och skynda sig tillbaka till bilen. Lite synd, för jag gillar faktiskt det där att bara strosa runt där en gång per år. För det är ju inget man gör annars.

Nej, nu ska jag hoppa i säng så att jag förhoppningsvis kommer upp imorgon... SUCK.... Hatar tidig morgon, jag mår illa, kan inte äta och sängen är den enda som kan trösta mig.....




Världens vackraste...


Lilla prins bus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0