Förkylningshelg...

Har inte uppdaterat nåt vad som har hänt i våra liv denna helg, men det beror på att det inte hänt så mycket alls. Jobbade delad tur på lördagen, men var allt annat än pigg. När jag klev upp på morgonen kändes det som att jag bara ville gå och dö någonstans. Men eftersom jag hade meddelat dagen innan att jag var frisk så kunde jag inte sjukanmäla mig heller. Hade ingen feber eller nåt, utan mer bara förkylning-trött eller rättare sagt lite mer JÄTTE trött. Men jag kämpade igenom förmiddan och sen frågade jag om dom visste någon som kanske kunde jobba för mig dagen efter, och vilka änglar till arbetskamrater som fick ut en till ängel. Tänkte att det skulle vara svårt när det är halloween och allt, många som ska ut och festa och inte vill jobba dagen efter. Men det löste sig och med det kändes det lite bättre att jobba kvällen. När jag slutade klockan 21 så for jag hem och somnade nästan direkt.

Igår hände det inte alls så mycket. Eftersom både jag och Martin är förkyld så var det fasligt lugnt här hemma.

Idag har jag och Edvin varit på "kyrkis". Dom hade en dag med sång, lek och lunch.
Vaknade imorse på helt fel sida, eftersom jag var den som fick sovmorgon idag så fick jag småstressa lite. Duscha-sminka-leta kläder-byta blöja-fixa håret-klä på Edvin-leta nappen-fylla på skötväskan-leta plånboken som var försvunnen... Ja ni vet hur det är en morgon i en småförälders liv. Sen när jag redan var lite sen kom ut och märkte att bilbarnstolen var i Martins bil och jag som bara vill köra min bil. Jaha, stressa lite mer för att byta över bilbarnstolen. Plånboken fick vänta vart den nu var någonstans. Kom en kvart försent, men tur att man inte var ensam att vara lite sen. Dom hade redan hunnit börja sjunga och Edvin skulle bara sitta i mitt knä från början. Sen när sångstunden var slut och vi gick ner till "lekrummet" så såg jag nästan inte till han. Han for och lekte med alla barnen som var där. Sen har hen lekt heöa förmiddan, och han somnade gott på vägen hem. Sover fortfarande i vagnen ute, så jag har lite egen tid. Martin och Lippe är i sel, så jag bara njuter av lugnet här hemma.....




Mammas charmtroll på hans älskade drake!

Kommentarer
Postat av: Karin

Självklart kan ni hälsa på imorgon! Vi ska väga & mäta Albin också. Men vi kan ju höras nåt ikväll. Vi längtar efter er också! :) Kram!

2008-11-03 @ 13:48:05
URL: http://albinsmoder.blogg.se/
Postat av: Victoria

Nästa torsdag ska vi dit. Är det bättre med förkylningen?

2008-11-03 @ 20:02:26
URL: http://victoriagt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0