När trollmor...

Jag har världens charmigaste barn!
Han brukar gå runt och säga "aj aj aj aj aj bu" Men vi har inte riktigt förstått va han säger förens idag. Han sjunger "när trollmor har lagt". Så fort man sjunger den nu så "sjunger" han med, hur gulligt som hellst!

Har varit duktig idag och gått mina 10000 steg (vart över 12000) så jag kan sova gott inatt. Fick min pilatesboll med så nu är det bara att börja hårdträna. Men jag fattar inte vart man ska få tid till det? Måste antingen vara tidigt på morgonen eller sent på kvällen, men jag vet inte om man är så sugen på det då? Gjorde ett tappert försök nu ikväll med lite situps, men med ett litet barn som klättrar och far överallt är det allt annat än enkelt! Man hinner inte både träna och hålla ögonen på busfröet våran. Men man får försöka kanske att träna mitt på dagen när han sover och dra ner på allt städ? Men jag är ju en som mår dåligt om jag inte hinner städa det jag ska varje dag (sammsuga, diska, bädda sängarna mm mm)....

har haft en trevlig dag fast den började ganska dåligt. Var tvungen att gå på viken för att ta emot Tommys sommardäck som skulle komma. Fick reda på det mitt i frukosten, så det var bara att planera om dagen. Det var klart att karln som skulle komma med dom också var tvungen att komma en tid som Edvin brukar sova, så jag beslutade att promenera var den bästa lösningen.
På viken finns det inte allt för mycket att göra, så jag hade lite långtråkigt ett tag. Satt vid datorn en stund, men eftersom den är full med virus (tycker synd om Anders för det, men Kennet ska fixa den nästa gång han kommer hem), var inget bra på tvn och Edvin sov... Syndade med att äta lite godis, kakor och drack en burk-dricka som Anders hade hemma. Tyckte att jag hade gjort mig lite förtjänt av det eftersom jag hade gått.
Efter att däcken hade kommit så kom Martin och jag syndade igen genom att äta en halv pizza, men det var det värt för den var kanon god!

Jag och Martin tog en liten utflykt sen. Åkte genom dom små utbyarna som lungsjön, myrdalen, vallen och det där. Jag kan tycka att det är lite sorgligt när man far igenom det, så fina ställen, med så många fina hus och gårdar som bara står och förfaller. Kan bara tänka mig hur fint det var förut när det var fullt med folk och djur. Ibland känns det som att man skulle vilja ha sig en liten resa bak i tiden för att se hur dom hade det. Många saker kan jag faktiskt tro att dom hade det bättre än nu. Visst att vi har det bekvämt på alla möjliga sätt idag, men vi har ju inte alls samma gemenskap som man hade då. Den gemenskapen skulle jag önska att man hade idag med, men allt är en stress. Och internet är den största boven, men jag skulle absolut inte heller klara mig utan internet...

Annars har det varit lugnt. Varit en tur ner till älven för första gången i år, och det känndes i magmusklerna när jag styrde vagnen uppför nipan när man gick hem (skönt).
Har gjort klart Axels dopkort, och håller nu på med mammas morsdagskort. Önskar bara att man hade lite mer pengar att kunna köpa lite mer roliga papper och dekorationer men det blir bra ändå.

Nej, nu ska man gå och borsta tänder och sen hoppa i säng!
Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0