Vart en bra söndag trots allt...

Har varit en bra söndag ändå fast det kändes lite tråkigt i början. Edvin vägrade att sova så att runt klockan halv 12 for jag till mamma och som jag förstod så somnade han i bilen *skönt* Satt och pratade med Stellan medans mamma for och hämtade mormor (mammas mormor-dag idag). Edvin sov i 2 timmar i vagnen ute på altanen så man kunde fikai lugn och ro. Min mormor är en gammal tant, 94 år blir hon nu i juli, men trots allt pigg för åldern. Jag ser stora likheter mellan henne och mig, och jag blir lika rädd varje gång att jag kommer att bli som henne. Hon är en människa som ALLTID ska stå i centrum, och pratar man inte med henne och ägnar all sin uppmärksamhet på hon så blir hon sur. Precis vad som hände idag, hon tog sin käpp och gick och kollade på tvn. Men det är som det brukar...




Ikväll har vi ätit gott, köpte santa marias "Chicken Tikka Spicemix"
stekte kycklingfilé och wookgrönsaker . Tommy och Karin var här så vi bjöd dom också på mat.
Vart HUR gott som hellst, och det bästa med denna mat att det är så enkelt! Precis som det ska
vara!



Sen har jag bara tagit det lugnt. Har inte gjort nåt av det jag behövde göra idag som att städa och annat som inte är så roligt. Men det kommer som sagt en dag imorgon också, och om det inte är fint väder (som jag antar att det inte är som vanligt) så hinner jag kanske göra nåt då?



Måste skryta över min son med han har börja att kunna somna själv på kvällen. Dom senaste kvällarna har det räckt med att ge han flaskan, skruva igång speldosan, lägga tutten på kudden och säga godnatt! Han börjar bli stor mammas "bebis"....



Ingen som har några tips på hur jag kan disigna bloggen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0