Ramselesjön

Idag har vi spenderat dagen i Ramselesjön, HUR HÄRLIGT SOM HELLST! Efter att Edvin ätit sin lunch packade vi bilen full med Edvins pool, skötväska, saft, handdukar, badkläder och sånt man behöver för en dag ute i solen. Sen for vi en snabbis på ICA och köpte med oss korv och potatissallad. Hämtade upp Tommy sen bar det iväg till Martins farbrors kanonfina stuga. Altanen är ut mot sjön och det är sol där hela långa dagen. Fyllde upp Edins pool för att han skulle få bada lite med, men insåg att han bara skulle plaska, och trots att vi smörjde in han med solskyddsfaktor 30 (Bamses) så var vi rädd att han skulle bränna sig. Så det var bara att tappa ur den igen, sen fick han ha på sig linne hela tiden.
KArin kom lite senare eftersom hon jobbade till klockan 1. Alla utom jag (och givetvis Edvin) doppade sig, men det är med andra ord som vanligt. Jag är ju en av dom största badkrukorna som finns!
Sen efter vi har kommit hem har vi mest varit ute. Suttit inne nu en stund när Helen kom på besök. Men det är ju så härligt väder, önskar att det kunde vara så här jämt! Kanske man skulle kunna få sig en fin solbränna med?

image145

Igår kollade jag på ett dubbelavsnitt Lost och fy vad spännande det är nu. Men nu får man inte veta nåt förens nästa år, det är ju upphåll ändå till januari eller februari! Fattar inte hur man kan ha upphåll på en serie i ett halvår?

Nej, nu ska jag tappa upp ett bad till Edvin. Han är alldeles svart av lek i sandlådan. Kanske man ska ta sig en kalldusch själv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0