Mardröm?

Inatt drömde jag nånting ganska skrämmande! Jag drömde att jag var gravid och skulle på UL, väl där så märker dom att jag väntar tvillingar! Jag vart jätte rädd, medans Martin sa: "-Jag lyckades" I ren chock så går jag ut och röker (jag som inte är rökare, röker bara enstaka gång och absolut inte beroende). Dom har då inte ens hunnit gjort alla mätningar på bebisarna för att kolla att dom mår bra eller när det är beräknat att dom ska komma ut. Martin kommer ut till mig, sen far vi hem. Väl hemma så kommer jag ihåg att vi inte gjorde undersökningen klar och att jag vill veta när det är beräknat, så Martin får ringa och kolla upp det...
Sen vaknar Edvin och skriker så jag får kliva upp och byta blöja och koka välling, känns som att han räddat mig nästan *skratt*
Idag har jag haft tanken att tänk om man skulle få tvillingar nästa gång man skaffar barn. Hur skulle det vara? 2 bebisar att sköta om att byta blöja, mata och trösta SAMTIDIGT! Och då man redan har Edvin som också har samma behov måste det vara riktigt jobbigt. Men samtidigt skulle det inte vara lite häftigt? Tror att på nåt vis kanske att det är lättare vissa gånger eftersom tvilligar har varandra? Men det beror nog helt och hållet på hur snäll bebisarna är.... Tror absolut att det är lättsamast med EN i taget....

Funderar kanske på att fara och hälsa på Carina idag om hon är hemma. Känner att jag måste hitta på nåt eftersom Edvin har vaknat på helt fel sida idag, hoppas att han är lite gladare nu när han vaknar igen. Men som sagt så är det ganska jobbigt att hälsa på dom som inte har barn, för det är som ett litet paradis för små barn. Finns många lådor, prydnadssaker, dukar mm att riva och slita i..... Och som mamma har man svårt att sitta ner och vara trevlig eftersom man får springa efter och ställa tillbaka allt och flytta undan saker som kan gå sönder... Få se hur jag gör....

Nej, en snabbdusch nu sen bänka sig i soffan framför skilda världar och ta det lugnt och hoppas att Edvin sover ett bra tag så man får vila lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0