Källarrensning!

Idag har jag varit på viken och rensat källaren med Tommy. Jag hade bra mycket saker där som man ställt ner i hobbyrummet (har faktiskt ingen aning om varför vi kallar rummet för det, men det har vi alltid gjort) varje gång man flyttat/kommit hem igen. Det var kartonger med alla mina älskade böcker, gamla kläder, skor, gardiner, porslin mm mm... Det mesta slängdes och det var mycket böcker. Jag älskar böcker, men kände efter alla råttor som sprungit på dom så ville jag inte ha dom. Tog reda på dom viktigaste (bla 4 böcker som min gammelfarmor köpte till min pappa på avbetalning när han började skolan). Dom torkades av och ställdes i Anders bokhylla tillvidare. Och inte han emot eftersom han inte haft nånting i sin bokhylla. Hittade 2 av mina mjukdjur som jag gillade när jag var liten + ett par små skor som min bror hade på sig när han var liten som passar Edvin. Dessa saker hamnade självklart i tvättmaskinen direkt så dom är rena och fina igen! Nästan allt porslin och glas tog Anders reda på, så nu har han så han klarar sig...


Skorna jag hittade till Edvin, ser helt nya ut!
Kommer att bli jätte snygga på han i sommar...



Efter källarrensning så gav jag mig på nästa projekt... TVÄTTA BIL! Min lilla röda bil var alldeles skitig, och eftersom jag har sån snäll sambo som ska spruta olja under så att den inte rostar + att han ska svetsa rost så var jag tvungen att tvätta ordentligt under. Lånade Anders högtryckstvätt + bilschampo. Och efter att ha tvättat den gånger flera (hade ett schampo som inte löddrade så det var så svårt att få den riktigt ren så jag fick göra om eftersom den torkade) så skiner den nu som en liten smaragd *skratt* Den vart faktiskt fin trots att det är några små rosthål här och där, men för guds skull så är min lilla älskade bil trots allt 20 år! 

Ikväll ska jag och Martin mysa framför en film och äta jodgubbar med glass. Mysigt, härligt och framförallt SOMMRIGT! 
Edvin har precis somnat och vi ska väl först innan man gör bort alla andra måsten innan man kan sätta sig ner gå ut och kolla på Martins bygge. Spännande att se hur mycket han hunnit göra idag!


Mammas ängel!

 

Kommentarer
Postat av: Linda (gudmor till superfinaEdvin)

MEN GUD vilka små fötter Tommy har!! Du, du får förbereda Martin på att Gustav kommer upp den 7:e (vi stannar nog en vecka eller nåt) och att han vill MYCKET gärna hjälpa till med bastu-tunna eller nåt annat (han får lappsjukan och vill åka hem om han inte har nåt att göra) :) Och vi kommer ju ses!!! Yippeee. Åker till Grekland på söndag kväll, ringer dig nåt imorgon! KRAM

2008-06-26 @ 21:23:07
URL: http://C0mmentarius.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0