Stuga hyrd

Nu har jag hyrt stuga i lycksele för 2 nätter.

När jag frågade vad det fanns mer att göra i lycksele mer än djurpark och skogsmuséeum så berättade han om badpaken och det mest spännande Underjordskyrkan Kristineberg. Sökte på nätet efter det och det stod: I mitten av 1930-talet började företaget Boliden bryta malm här i området och det var vid en bergssprängning 1946 som det märkliga inträffade. När dammet lagt sig framträdde en två meter hög Kristusgestalt i berget, en ljus gestalt i glänsande vit kvartsit och fotsid mantel, mot en mörkare bakgrund. Den vill jag se, ok att jag inte är religös eller troende. Men det känns ändå spännande på nåt sätt att se denna uppenbarelse eller vad det är




 


Underjordskyrkan i kristineberg



Tommy och Karin har varit här på besök idag. Och som vanligt blev Edvin lika glad när han får träffa morbror. Tommy får inte många lugna stunder, han får bara leka med Edvin. Blåsa såpbubblor och lekt med bilar inne i barnrummet vart hans sysselsättning denna dag!
Helen (svärmor) och Martin mormor Anna kom på besök med. Jag förvånas varje gång hur pigg denna gamla kvinna på snart 94 (!) år är. Hon säger att det inte är så bra och att hon är gammal. Men det är så roligt att varje gång vi träffar henne har hon stickat ett par sockar till Edvin. Tycker att hon är jätte duktig!

Denna eftermiddag har Edvin varit jätte grinig. Han gillar verkligen inte att bara vara inne. Men vi hade inte så mycket annat val då det åskade och regnade ute. Men det är svårt att roa en liten trotsig 1-åring som inte alls vill leka inne. Till sist for vi ut och åkte på byn en sväng, då vart han lite mer nöjd. Nu har han precis somnat mamma lille prins...

Köpte dagens Expressen + fredagsbilaga. Det stod om Linda Rosing i den, och som vanligt så köper jag allt som hon är med i. Nej, jag tycker inte om henne men ändå läser jag allt om henne. Jag läser tom hennes blogg VARJE dag(http://www.hanky.se/LindaRosing )! Kanske är det för att hon blottar sig själv så mycket? Vet inte alls, men som sagt så känns det som att jag vet ALLT om denna kvinna som jag inte ens gillar *skrattar*

Vet inte vad jag ska hitta på. Kanske sätta mig och skriva lite kom-i-håg-lapp på allt vi ska ha med oss. En massa saker att fixa. Och imorgon måste jag hinna vila/sova också eftersom jag ska jobba imorgon natt (lite nervös då jag är en som går och lägger mig tidigt på kvällen nu för tiden). Men ska väl iaf hinna fara till Anders och hämta kylväskan + att jag ska fara dit med en massa saker som är hans.

Kanske man ska ta sig ett glas vin medans man skriver ner allt vi ska ha med oss?
Det kanske verkligen är så att man tänker bättre med lite alkohol i kroppen *skratt*



Kommentarer
Postat av: melinda

ja kyrkan lät faktiskt jättespännande! den vill jag oxå se någon gång! vi träffade ett par tyskar förut som bjöd på jägermeister och dom berättade om varför flaskan såg ut som den gör: det var en jägare som skulle skjuta en hjort och han fick syn på en jättestor best, men helt plötsligt kom ett sken från hjortens krona och ett kors uppenbarade sig där? Så han kunde inte skjuta renen och nu är den en legend....När man hörde historien på fyllen så lät det mäktigt som fan, när dom visade renen på flaskan å allt hehe... :D kom på de när jag läste om kyrkan! hade bra

2008-07-19 @ 10:13:04
URL: http://melindalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0