Svar till "Anonym"

Även idag fick jag en konstig komentar på inlägget om Klämda småpojkar som jag känner att jag måste svara på...och absolut för att "försvara" mig lite...

Barn "kan själv" och pojkar vill ofta göra som pappa... Och att uppmuntra barnen att gå på toa själv är väl bara positivt? (när de är mindre med lite övervakning)

Nä, nu sk jag sluta läsa din blogg, är så less på dina moralpredikningar hela tiden.
"Visst fljer man väl barnen på toa" "Visst har man barnen i tankarna ständigt" Bla bla bla kräks
Nä, vidare mot lite mer mänskliga bloggare som faktiskt kan erkänna att de gör fel ibland och inte försker framstå som nåt helgon (när så inte är fallet).

Jag är absolut inte en ofelande mamma som bara gör rätt. Ser mig absolut inte på det viset, och känner att jag inte skrev inlägget för att moralpredika...utan för att ventilera mina funderingar. Jag vet att jag sällan skriver om dåliga saker. Men jag känner att jag vill inte skriva om dom gånger jag känner att livet är skit, när lille E har sina dagar som han bara grinar och skriker sig igenom, dom gånger som sambon och jag har bråkat. För det är något som jag känner själv att jag vill hålla privat. Jag skriver mest om ljusglimtarna i vårat liv...kanske är det fel? Blir jag en ofelande mamma bara för att jag mest delar med mig om det som är bra, fast allt inte är bra 24 timmar om dygnet?

Och självklart ska man uppmuntra barnet till att gå på toaletten...och absolut själv sen. Lille E har gått på pottan själv nu några gånger, och absolut berömmer vi han och tycker att han är jätte duktig när han gör det. Men vi står utanför hela tiden. Inte för att jag är rädd för att han ska göra sig illa, utan av den enkla anledning av att han gärna vill tömma pottan själv...och någon olycka på golvet känner jag hellst att jag vill slippa. Samma sak gäller också med småpojkar som står och kissar...hur ofta får man inte rengöra toaletten då? Det var den sanningen om denna mamma som är "perfekt"...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Din blogg är ju bara din egen.

Med det som är ditt eget gör du ju som du vill.

Sen är det väl upp till oss läsare om vi vill komma tillbaka och läsa mer av det du skriver.

Jag förstår inte att folk orkar engagera sig i att skriva nedlåtande och negativa saker. Om hon inte gillar det du skriver är det väl bara för henne att låta bli.

Jag personligen tycker om att läsa om era solskenshistorier och era härliga upptåg.

Jag tycker att du ska fortsätta att skriva på det härliga och positiva sätt som du gör.

Kramen

2009-07-22 @ 17:35:13
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: malin

Såna där är bara dumma, dom vill bara illa åt andra för dom mår dåligt själva, förstår inte hur man kan skriva så! Och jag håller med dig, lite privat måste det få vara! Jag skriver absolut inte ut om jag och Ante bråkar nån dag, det är något mellan oss!



Tycker din blogg är underbar!!

2009-07-22 @ 17:51:46
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Johanna

jag håller med dig om att man följer med sina barn på toaletten när dom är så pass små som lille E är... när de börja komma upp till 4år då klarar dom sig bättre själva, och har ett bättre grepp coh förstå vad det handlar om....



Du har det bättre utan dom som gnäller.... =) Dessutom så väljer man själv vad man vill skriva.... alla vet alla har bad days..och barn så bråkar gnäller..men hur kul är det och läsa en sådan blogg där det bara är elände hela tiden och aldrig något kul? =) stå på dig tjejen! =)

2009-07-22 @ 17:53:28
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Gitsie

Jag är så trött på folk som inte vågar stå för vad de tycker utan de sitter och gömmer sig bakom en skärm och lämnar anonyma, fega inlägg bara!



Det är din blogg och du skriver precis om det du själv vill!

2009-07-22 @ 18:10:15
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Anna

Håller med föregående... Varför roa sig med att skriva kommentarer och inte stå för vem man är?

Så fegt!



Jag tycker du gör helt rätt, klart det är du som bestämmer vad du vill skriva om- det är ju din blogg.

Man kanske inte vill skriva om när saker och ting är jobbiga, det kan man ju ventilera på andra sätt!



Denna anónyma kommentar-skrivaren kanske rentav är avundsjuk?



Ha de gött och fortsätt skriv som du gör =)

Kram

2009-07-22 @ 18:47:28
URL: http://mammatillelvira.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tycker inte alls att ditt inlägg innehöll någon moralpredikan alls, jag tolkade det inte så. Jag tycker om din blogg, och jag tycker om att ditt sätt att skriva på, din blogg är rolig och den är mysig.



Kram

2009-07-22 @ 19:10:27
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: anna ♥ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♥

Klart du ska skriva om ljusglimtarna i din blogg. Sen om man inte tycker om det du skriver kan man ju sluta läsa då. Trist att folk ska gnälla..

2009-07-22 @ 19:48:06
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Linda och Lovisa

ELIN! Värst vad folk gnäller då, jag tycker det är underbart att läsa din blogg. Reflektera måste man få göra! Skönt och bli av med den där läsaren kanske? KRAM

2009-07-22 @ 19:49:23
URL: http://2thousandandnine.wordpress.com
Postat av: Mia

Jag tolkade det inte alls som någon moralpredikan utan en fundering.

Det är ju svårt med det skrivna ordet när man inte känner personen som står bakom de.

Det är alldeles för lätt att övertolka och läsa mellan raderna.

Jag tycker själv att jag låter väldigt 'mamma-präktig' ibland när jag skriver och försöker att skriva så 'neutralt' som möjligt.

2009-07-22 @ 19:49:43
URL: http://sofielskar.blogspot.com/
Postat av: Frida

Vad man väljer att dela med sig i bloggen är helt upp till var & en. ALLA som är föräldrar vet att livet med barn är både jobbigt & skittungt stundtals, att du väljer att skriva om dina ljusglimtar istället tycker jag inte gör ngt.

SKIT i alla fega anonyma läsare som kan ha åsikter men som INTE vågar att stå för dom.

Jag älskar din blogg gumman, fortsätt att vara den du är & skriva om det DU vill.

Miljoner kramar<3

2009-07-22 @ 20:28:05
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: ♥ Mamma Russin

jag älskar din blogg iaf... och som alla skriver här bloggen är din och du bestämmer vad som ska stå iden.. :) du ska inte ens behöva "försvara" dig vännen..

låt den anonyme gå vidare bara..;)



KRAM

2009-07-22 @ 21:02:00
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Carolina

Men VARFÖR ska det alltid finnas såna människor som bara "måste" lämna såna kommentarer - så fruktansvärt onödigt! Alla väljer vi själva vad vi vill dela med oss på våra bloggar, och passar det inte läsaren - då är det väl bara att låta bli att läsa helt enkelt! Jag älskar din blogg iallafall, just för att den är så härligt positiv, sen så VET man ju - att alla inte har det helt perfekt hela tiden, man har sämre stunder - det har ALLA! KRAM PÅ DIG VÄNNEN!!!

2009-07-22 @ 21:15:03
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: ♥ Jempajenny - tävling i bloggen just nu!

Jag blev verkligen förvånad över kommentaren för jag upplever absolut inte att du "ger sken" av att vara den "perfekta mammman" utan snarare att du är en person med stark integritet och precis som du skriver, väljer bort att skriva om negativa saker i bloggen.



Men du, ta till dig av alla positiva, goa kommentarer du får varje dag istället! För det är de som visar att din blogg är superbra! Vi är många som följer dig och lilla Edvin och älskar bloggen precis som den är!



Tusen kramar till dig!

2009-07-22 @ 21:50:02
URL: http://jempajenny.bloggagratis.se
Postat av: malin

Strunta i fru anonym! Klart att man väljer vad man lägger ut på bloggen! Det gör vi ju (naturligtvis) alla!



Bra att den personen ska läsa någon annan stans så slipper du trista kommentarer!



Jag gillar din fina blogg!



Kram Ma

2009-07-22 @ 22:11:15
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0