Vardagliga måsten

Nu lägger jag ner skolböckerna för en liten stund. Ska snart hämta lille E, men tänkte först vara lite smart och handla en sväng innan jag hämtar han. Sen hem och plocka lite. Det händer inte så mycket hemma på vardagarna, under dagen så jobbar sambon, lille E är hos dagmamma och jag sitter och pluggar. Men efter två ska det hinnas med mycket. Det ska lekas, plockas, tvättas, maten ska ordnas och mycket med. Sen när alla vardagliga måsten är gjorda då får man sätta sig ner. Men åter ikväll har jag lite att plugga. Kanske ska ta itu med matten ikväll? Eller ska jag skriva klart arbetena jag har kvar? Känns just nu som att jag vill krypa ner i soffan och se på en film med lille E. Kanske det är det vi ska roa oss med när han kommer hem? Kanske blir det den nya bamsefilmen? Skulle vara skönt med en film som jag inte kan utantill....

Kommentarer
Postat av: Åsa Wojtowicz

Jag blir nästan lite sugen att plugga:)

Hoppas du får en bra eftermiddgag!



Åsa

2009-01-22 @ 13:53:30
URL: http://wojtansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0