Min vardag

Fick en utmaning av Åsa. Det är en utmaning om hur min vardag ser ut. På samma sätt som tidningen Mama intervjuar den kändismamma som är i tidningen.

Min vardag

05.30 - Lille E vaknar och man får kliva upp och slå på en film åt han.

06.00 - Sambons väckarklocka ringer så han kliver upp och äter frukost med lille E medan jag fortsätter att ligga i sängen.

07.00 - Lille E brukar komma och krypa ner i sängen med mig. Vi brukar ligga och mysa lite innan jag orkar kliva upp som den "morgontrötta" mamma jag är.

07.30 - Äter frukost och lille E äter sin andra frukost. Kollar bloggen och brukar oftast att skriva mitt första blogginlägg.

08.00 - Nu börjar jag stressa....lille E ska ha kläder, blöjan ska bytas, jag ska ha kläder, vovven ska ut, bilen ska skrapas rutor på....

08.45 - Skjutsar iväg lille E till dagmamma.

09.10 - Kommer hem, startar igång min galma, sega laptop för att jag ska plugga. Sätter igång lite kaffe för att jag ska vakna till. Passar på att kolla "bloglovin" om det är någon som skrivit. Tur att "pluggardatorn" är seg för man brukar hinna med att skriva lite kommentarer med.

11.30 - Brukar ta en liten "rast" för  att hoppa in i duschen. Sen redo för en lunch, oftast blir det något snabbt som till exempel mackor och the eller mera kaffe  om det inte finns några matrester från dagen innan.

13.45 - Far och hämtar lille E. Brukar passa på att handla om det behövs. 

14.30 - Kommit hem, myser lite, leker och städar undan lite. Kanske är det någon tvätt som behöver tas om hand?

16.00 - Brukar börja med lite middagen då sambon kommer hem. Lille E brukar hjälpa till med att duka fram om han inte badar när sambon duschar.

17.00 - Middan är klar, vi är mätta och disken står färdig för att tas om hand om. Gör lite kaffe, ibland händer det att jag och sambon spelar något spel medan lille E sitter och ritar eller läger pussel.

18.00 - Brukar sitta vid datorn och varva ner lite. Brukar sluta med att lille E tycker att man är tråkig och man går och läser en bok för han eller leker med han lite.

19.00 - Förbereder lille E för natten. På med pyjamas, borsta tänder, byter blöja och städar upp alla leksaker som finns överallt och ingenstans. Sen sätta sig ner och ta det lugnt. Kanske läser vi en bok eller ser på lite tv.

20.00 - Lille E brukar få lägga sig. Om han inte redan somnat in mitt eller sambons knä. Så nu har vu lite "egentid". Jag brukar oftast ha gjort klar alla sysslor så jag ska få göra det jag vill denna tid. Det brukar spenderas vid datorn, plugga eller lägga sig på soffan framför tvn. Oftaste brukar jag hamna vid datorn och läser andras bloggar eller läser en själv.

21.00 - Har kommit in i en ovana att bli sugen på något denna tid. Det brukar sluta med att lite vatten kokas och man gör the och en macka. Om man inte finner mig framför datorn så ligger jag i soffan och slöar framför tvn.

22.00 - Skulle hellst vilja att jag gick och la mig denna tid då lille E alltid vaknar så tidigt, men det händer väldigt sällan. Har nog alltid varit en "kvällsmänniska" och tycker att det är skönt att sitta vaken länge. Ofta är det bara jag som är vaken, så jag sitter och njuter av tystnaden själv..

23.30 - Det blir nog oftast denna tid jag lyckas ta mig till sans och borsta tänder och gör alla "inför-natten-saker", sen raka vägen till sängen där jag brukar somna nästan omedelbart...


Denna lista varierar såklart eftersom lille E inte är hos dagmamma varje dag. Han är ju bara där 3 dagar i veckan och dom dagar han inte är där så är vi hemma och myser, hälsar kanske på någon. Men kvällen är ju alltid densamma...

Gör gärna denna lista själv!


Kommentarer
Postat av: malin

Ska göra den sen :)

2009-01-27 @ 12:13:45
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Carolina

Sv: 3 dagar gick jag över med Oliver, inte så mycket - men det kändes som en hel evighet ;)

2009-01-27 @ 12:53:12
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Zandra

Nu har jag gjort utmaningen, de va på tiden, hehe

Ha det bra!

2009-01-29 @ 10:07:30
URL: http://zockervadd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0