"Tanka toaletten"

Idag lärde mamma mig ett litet "trick" som hon körde på mina bröder när dom var små. Detta trick förklarade hon för mig när jag skulle byta på lille E men först ta han på toaletten. Hon berättade att hon alltid sa till mina bröder när dom skulle på toaletten att dom skulle "tanka toaletten". Jaha tänkte jag och sa det till lille E som vart jätte glad! Tanka toaletten var spännande. Allt som är spännande är roligt. Och allt som är roligt tycker jag som mamma är bra!

Nu brukar visserligen han inte vara svår att ta på toaletten. Han är jätte duktig på att pinka både på potta och toalett. Men det är som sagt inte alltid roligt. Men "tanka" kan ha gärna gå med på att göra, för det är ju jätte roligt....

Bjuder på en "kvällens bild".


Kommentarer
Postat av: Carolina

Haha, det där skulle kunna vara Oliver -han älskar att greja med sin tandkräm (givetvis Bamses) och sin tandborste :)



Den svart/vita fanns tyvärr inte på "mitt" Lindex :( Fanns brun/vit (jättefin, men enda 86:an kvar var lite knas i sömmen så därför blev det inte den) och så fanns röd/vit och rosa/vit.

Älskar också turkost - vill ju ha ljusare färger på kläderna nu när man börjar gå mot ljusare tider :)

Kram Carolina

2009-01-11 @ 20:24:58
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: mela

Vilken bra idé, ska jag säga till Maja när det är dags för henne ;)

2009-01-11 @ 22:02:15
URL: http://melano.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0