Match mellan Modo-Timrå

Ikväll har vi varit och tittat på hockey hemma hos Anders jag och sambon. Det är just matcherna mellan Modo och Timrå vi brukar titta på. För det är lika stor kamp mellan oss (i alla fall om man frågar mig som är jätte dålig förlorare). Denna kväll är det sambon som får fortsätta kvällen med ett leende medan jag får sitta och tjura ett tag. Men NÄSTA gång är det väl Modos tur att vinna?

Matchen började i alla fall kanon med ett bra spel. Modo satt första målet och man kände att NU vinner MITT lag. Men det vart som sagt inte alls så. Men lite trevligt hade vi ändå. Jag satt och tittade i Anders "klipp-bok" med en massa utklipp från ramsele sedan slutet av 60-talet (som jag gjorde istället för att följa en sorglig match). Nu kommer vi ju från en liten by där alla känner alla och det är roligt att se tillbaka. På människor som man känner idag för att se hur dom såg ut då. Det som är lite roligt också med alla dessa gamla utklipp är just det att man skrev ut saker och ting med namn. Något som inte alls existerar idag. Sen orden dom använde som till exempel "slagskämpen från ramsele" kan man ju inte heller läsa någonstans i dagens tidningar. Lite synd, det kanske skulle fått mig att läsa tidningen lite oftare?

Lille E somnade i bilen på vägen dit, sov sig igenom hockeyn, sov i bilen på vägen hem och sover nu i sängen. Min lille prins var riktigt trött....


Kommentarer
Postat av: M.

Enligt sista mensen så är jag i v10:)

Få se vad som visas på ul:P

2009-01-05 @ 22:15:28
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: johanna

Haha, ja det kostar ju inget och testa.... =) tråkigt ditt lag förlora :(

2009-01-05 @ 22:36:02
URL: http://misseverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0