Fredag den 13:e...en otursdag?

Sitter och läser runt på en massa bloggar och självklart drar flera upp detta ämne....fredag den 13:e. Men frågan är ju självklart om det verkligen är en otursdag? Eller vill man skylla alla små ting som händer denna dag på just denna dag? Jag känner själv att det är det man gör, när jag skulle svara i telefon och var klumpig nog att lyckas slå igen luckan. När jag snavade på mina egna byxben. När jag tappade telefonen i golvet. När liten höll på att falla från stolen. Att datorn jäklas och blir mer och mer angripen av virus....ja allt detta skylls på denna dag. Men visst är det lite skönt att ha en dag att skylla alla olyckor på? Och är det inte lite spännande att vakna upp och veta att det är självaste fredag den 13:e och man undrar på vilka olyckor som kommer att hända?

Kommentarer
Postat av: Wojtan

Jag tror inte mycket på att det är en otursdag, men när det dök upp en elräkning på 7300 kr då kändes det lite som om det ändå var en otursdag :

Önskar er en trevlig helg!



Åsa

2009-02-13 @ 22:23:21
URL: http://wojtansblogg.blogg.se/
Postat av: malin

Jag tror inte på det där, alltså bara för att något händer, kan det hända även om det är ett annat datum, men det skylls ju på om det händer fredagen den 13:e :P

2009-02-14 @ 09:07:24
URL: http://alicesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0