Tandläkaren

Nu har jag fått en tid åt Edvin hos tandläkaren klockan 10.30. Måste erkänna att jag känner mig JÄTTE nervös för hur det ska gå om dom nu får se nåt. Inte det lättaste att titta i munnen på ett litet barn som vägrar.
Dessutom så har det kilat fast sig en liten matrest (vi tror att det är ett majsskal) på ena framtanden som är lite snett bakom den andra. Jag och Martin gjorde försök igår med tandborsten att ta bort, men det var jätte svårt och helt omöjligt. Som förälder så har man så svårt att göra dessa (som barnet känner det) övergrepp så det känns bättre med kunnig personal som gör det. Man vet ju inte heller hur ömtåligt det är med tänderna heller, så dom försök vi gjorde var väldigt försiktiga.

Annars har det varit en väldigt grinig morgon. Har övervägt flera gånger om jag ska ge han alvedon, men tror inte att det är för att det gör ont. Tror mer på att han är trött och uttråkad. Men jobbigt är det att han är så missnöjd och bara ska göra saker som han inte får.

Min förkylning känns som tur är bättre iaf. Inge halsont när jag vaknade och inte alls lika snuvig som igår kväll *skönt* Så jag hoppas att jag är på bättringsvägen och det tror jag absolut.

Nej en kopp kaffe så man orkar med denna dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0