Måndag igen

Detta är en helt vanlig måndag, Edvin är hos dagmamma, Martin är i sel och skruvar och jag sitter här och pluggar.

Eftersom det var några dagar sen jag bloggade kanske jag ska uppdatera om vad som hänt i vårat liv. I fredas for jag och Edvin till solle, hade tid för att besikta bilen och var jätte nervös! Som sagt så har jag en gammal bil (jag måste faktiskt erkänna att även om min Nils är den bästa så är har han trots allt några år på nacken). Martin försökte lugna mig och sa att han hade ju kollat bilen innan (måste poängtera att min sambo är en riktig handyman och det inte han fixar är inte värt att kunna). Men det var en klen tröst eftersom man vet aldrig vilket humör dessa besiktningsmän är på och dom kan ju hitta det minsta lilla felet och bli grinig över om dom vill. Som vanligt var jag i tid, det vill säga en halvtimme innan jag skulle in. Så när jag suttit och underhållt Edvin ett tag så ringde Linda som en liten ängel. Lite roligare att ha nån att prata med. Körde in bilen och efter att dom tittat på den gick den igenom! Ni kan inte förstå hur glad jag är! Inte ens en 2 fick den, bara lite  "bra att veta". Min pärla, min Nissan Sunny från 1988 (fatta att min bil är 20 år!), bilen som min älskade morfar köpte ny, bilen som gått inom släkten har inte svikit denna gång heller! Älskar min Nils-Gunnar!

Sen efter besiktning så for vi ner på stan och firade med att köpa 2 pyjamaser till Edvin. Väldigt behövligt eftersom han växt ur dom han har, och dom han kan ha är hela pyjamaser och det är inte det lättaste att få på han nu. Så nu vart det 2-dels pyjamas, en med spöken och en med bilar. Mötte upp Stellan som skulle ut och gå med Tyson och promenerade med dom. Gick sen hem till Stellan och fick se hur fint dom har fått det i sovrummet. Älskar fondtapeten och absolut soffan! Önskar mig en sån soffan, stor och härlig med en massa kuddar!

Sen vart nästa anhalt Kennet och Jonna. Packade in alla väskor, resesäng, madrass och allt annat som vi hade med oss. Åt god mat, tittade på film och hade jätte trevligt. Han med att se både Prison och Varg (en film som jag inte kan rekomendera) Edvin somnade runt halv åtta och sen hade vi sovmorgon till tjugo i åtta! Det var länge sen Edvin sov så länge, men hur skönt som hellst.
For ner på stan och köpte present till Stellan och sen tittade vi på lite mer film. Denna gång vart det Vi hade iaf tur med vädret.

Klockan vart 2 och vi gick över till Stellan och väntade på att kalaset skulle börja. Det bjöds på pajer, tårta, bullar och kakor så man har verkligen svullat i helgen *skratt*



Igår for jag och Lena och hälsade på Tommy och Karin och lille söte Albin. Sen for vi på pizzan och svullade lite mer. Fick mina kläder från halens och vart jätte nöjd. Älskar kläningen som jag beställde! Så nu längtar jag efter stövlarna och hoppas att jag kommer att bli lika nöjd över dom.

Idag ska jag som sagt plugga (har rast nu) sen hämta Edvin, springa in till Tommy och Karin med en bärsele dom ska låna. Sen hem, laga mat, städa och vara allmänt duktig tänkte jag. Men få se hur mycket ork jag har till det.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0