Jobbigaste årstiden nu?

Denna årstid tycker jag är så jobbig. När man ska ut med vagnen för att Edvin ska sova har man inte en aning HUR man ska klä han. Det är ju inte varmt och inte kallt. Lättare när graderna far ner mot minus och man kan bylta på han utan att han svettas.
Sen allt grus som vagnen drar in! Hade förut en jätte fin liten sop som hängde utanför dörren som vi fått av min svärmor. Den var inte bara bra att borsta av bron utan också hjulen på vagnen. Men förra vintern var det nån klåfingrad människa som stal den. Jätte tråkigt! Känner nu att det kanske är dags att köpa en ny?

Har blivit erbjuden att ta hand om Tommy och Karins katt, tro vad Martin tycker om det? Edvin skulle älska det iaf, han är en riktig liten katt-kille. Lippe skulle nog inte heller ha emot att få en kattkompis att leka med. Men som sagt VAD kommer Martin att tycka om det?
Fördelen är ju att det är en utekatt som kommer att tillbringa större delen ute och fånga råttor (ett stort plus tycker jag). Vi slipper det (gulliga) kattungestadiumet där dom klättrar, river, sliter och förstör allt (ett till plus tycker jag). Hon är långhårig (precis det jag vill ha). Hon är inte rädd för Edvin och det är ju kanon!
Ska lägga fram det lite fint och säga som det är att vi ska testa först och se hur det går...

Edvin har ramlat idag igen, men denna gång slog han sig inte så han fick några sår iaf. han har kommit på att det är superroligt att springa i sängen, nånting som jag inte alls tycker är roligt. Sa till han flera gången och satt ner han (vi var och skulle renbädda min och Martins säng), och helt plötsligt när jag böjer mig ner och ska plocka upp ett lakan från golvet så hör jag världens duns och ett skrik! Min lille prins har såklart ramlat baklänges ner och slagit bakhuvudet. Men konstigt nog så börjar jag känna mig van vid att han trillar och slår sig. Kännde det väldigt lugn och kunde därför snabbt och enkelt trösta han. han fick inte ens en bula! Och bara nån minut efteråt var han och skulle springa i sängen. Gav upp renbäddningen och ska göra klart det nu snart istället...

Filmen igår var jätte bra! Funderar starkt på att ge mig in på att läsa böckerna. För som jag förstått är det mycket i böckerna som inte är med i filmen, och jag är så nyfiken på vad det är.
Älskar dessa historiska filmer med blandning av kärlek och hat, vänner och fiender. Spännande!
Var några gånger då jag inte alls hade långt ifrån att gråta och om jag inte hade haft min lillebror bredvid mig så hade jag garanterat fällt några tårar. Men jag vet hur han kan vara, han tycker nog att det är lite skoj med storasyster som sitter och snyftar *skratt* Minns en film vi gick på och jag hade så nära till tårarna och han tittade på mig och sa grinar du? Helt okänsligt och stämningen försvann omedelbart! Men roligt att tänka tillbaka på i efterhand.



Arn - Riket vid vägens slut

Kommentarer
Postat av: Victoria

skulle ni komma hit på fredag och sova över?

2008-09-10 @ 20:42:40
URL: http://victoriagt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0