Stora städardagen

Idag har jag hunnit med riktigt mycket. Dagen började med att Edvin vaknade klockan 5 och var jätte täppt i näsan. Efter en stund när jag hört han vrida och vända på sig och var riktigt bekymrad av att inte kunna andas genom näsan så jag var tvungen att droppa koksalt i näsan. Som alla andra med småbarn vet så är det allt annat än enkelt! Efter en liten fight med det så var han pigg och vaken för att börja dagen. Men det var inte jag. Låg iaf kvar en timme och drog mig innan vi klev upp. Åt frukost och tittade på telletubies (standard varje vardag klockan halv sju), myste i sen i soffan och pratade med Martin i telefonen. Han kommer hem ikväll och det ska bli skönt. Vi saknar ju han både jag och Edvin!

Sen kom jag på att jag skulle städa, så efter disk, en massa plock, tvätt, vika och stoppa tvätt i garderober och lådor, dammtorkning, dammugning och skurning så är jag nu färdig. Så skönt att jag har gjort det riktigt, dammat av i alla rum och i alla skrymslen och vrår. Hängt upp Edvins doptavla som stått på golvet alldeles för länge nu (en jätte fin tavla med hans släktträd som han fick i doppresent). Nu är man slut, men det känns kanon bra! Man känner sig så himla duktig när man varit så flitig!

Funderar på att lägga ut lite barnkläder på tradera och en massa semper streckkoder. Behöver lite pengar så det passar ju fint nu! Men det är bara att man måste ha orken att göra det. Det är ju roligast när man satt ut annonserna och kika om det är några som budar. Sen är det mindre roligt att packa och skicka iväg det. Men som sagt så om man har tur så gör man ju lite pengar.

Ska fara och hälsa på Tommy sen tänkte vi. Tråkigt väder ute så det finns ju inte så mycket att hitta på. Sen är det eviga bekymret som man har varenda dag, VAD ska vi äta till middag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0