Pusta ut!

Äntligen är getingen ute! Såg att Pecka (våran hyresvärd) kom hem så jag var snabb på telefonen. Han småskrattade lite när han fick höra vad jag ville ha hjälp med. Väl när han kom in så hittade vi nästan den inte. I min värld var det med eller mindre som i en skräckfilm, man går runt vet inte vart det är men man vet att den finns.... Efter en liten stund dyker den lille otäckingen fram så Pecka kunde ta ihjäl den! Tack snälla Pecka! 

 
Har lite måste idag:
* Bädda sängarna (Nej, jag har inte gjort det än)
* Plocka ur tvättmaskinen och vika ihop tvätt och stoppa in den där det ska vara
* Komma på VAD vi ska äta till middag (dagens stora fråga)
* Dammsuga golven (hundhår och löv ÖVERALLT!)
* Ringa till min lärare för att höra om jag klarat kursen (Hon skulle höra av sig i måndags men har inte hört av henne än)
* Diska, diska och åter diska...

Om jag hinner ska jag putsa mina fönster också, men såklart blir det på insidan. Utsidan får vänta tills jag är säker på att dom elaka, randiga djuren försvunnit för detta år....

Sen är det ju Bonde söker fru ikväll. Ett absolut måste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0