Det är dom små detaljerna...

En gång när jag var klantig nog att slänga igen sovrumsdörren då låset gick sönder fick jag ringa till Martins farbror, våran hyresvärd så han fick komma och fixa det. Då såg han våran ljuskrona som hänger ovanför köksbordet som han har smidit (han är inte bara våran hyresvärd, Martins farbror utan han är också smed) var "fusk" som han kallade det för. Dom små sakerna som hänger ner var av plåt (det hade vi aldrig reflekterat över själv) och tyckte inte om det han såg. Så idag ville han ha kronon så han kunde smida till riktiga. Och det blev jätte fin! För inte nog med det så putsade han upp den och jag tror att han oljat på den lite, så nu är det inte dammig längre, inget torkat stearin på den, den är bara svart och fin!


Våran ljuskrona...



Maria var in förut och ville titta på våran barnvagn. Tror att det blir så att dom också ska köpa den till bebisen som är beräknad att komma den 9 mars. Minns själv hur svårt det var att veta VILKEN vagn som passar i denna enorma djungel med märken och olika finesser. Vi köpte en gammal begagnad vagn. Var nöjd så länge han låg i liggdelen, den var stor och rymlig. Men sen när vi bytte till sittdelen vart jag missnöjd. Det var en massa saker jag saknade med den. Men nästa bebis kommer att få den som en "inne-vagn". Perfekt när det ska sova och man kan styra med sig den överallt.

Annars har det inte hänt så mycket denna dag. Dagen har varit en typisk vardag med lite städ och plock. Tvättmaskinen har fått gjort sitt och man har vikt tvätt och lagt på rätt plats plus att man hängt tvätt. Edvin har badat bubbelbad och nu sover han gott. Känner att det var nog jobbigt att hålla han vaken mitt på dagen, svårt att försöka göra en trött och kinkig liten kille nöjd. Så ikväll fick han somna lite tidigare. Om några dagar har vi förhoppningsvis kommit in i en ny dygnsrytm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0