Barnhemmet (El Orfanato)

Igår satt jag och Martin och kollade på filmen Barnhemmet eller El Orfanato som är orginal titeln på den. Har väntat på att se den, men dragit mig lite samtidigt eftersom det är en spansk film och det känns jobigt med det språket på en film. Men faktiskt så tänkte man inte på det. Man rycktes med i denna film och den var läskig! Skönt att Martin såg på den med mig, annars hade jag nog inte vågat gå till sängen *skratt*







Idag var Edvin på mycket bättre humör, men han har också sovit bra inatt. Lite sur och ilsken vart han när jag skulle byta bort hans bil-pyjamas. Men det är ju svårt att förklara för ett barn på 17 månader att man inte kan gå till dagmamma i sin pyjamas, hur fin man än tycker att den är. Sen när jag till sist fick på han kläderna efter en massa lirkande så ville han fara på en gång. Lovis och han måste ha hur roligt som hellst för så fort man frågar om han vill fara och leka med henne så svarar han direkt "Jaaa aaaa" . I vanliga fall brukar han gå och ta på sig skorna efter att man frågat, men idag tog han min hand och drog mig till hallen. Pekade på dörren och visade med sina egna små tecken att han ville åka bil = åka till dagmamma OCH Lovis. Så vi åkte lite tidigare idag. Lovis kom direkt och skulle ge Edvin en kram, hur söt är inte dom här 2 små?

Skönt var det också att komma hem lite tidigare eftersom min dator tar så lång tid på sig att startas upp och det är ju den jag använder för att skriva mina arbeten på. Så nu har jag suttit och skrivit om ett etiskt dilemma. Och jag kan lova att det inte är lika lätt som det låter. Först måste man ju komma på ett etiskt dilemma och sen lösa det genom en frågeställning. Men tror att jag håller på att få till det nu. Kände att jag var tvungen att ta en liten rast från det en stund och bara vara 5 minuter.

Ikväll blir det fredagsmys framför Idol. Funderar på att göra en äppelpaj så det blir en äkta fredags-mys-kväll! Få se hur duktiga deltagarna är ikväll.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0