Jag är en morgontrött mamma

Jag är en person som läser på många bloggar och självklart blir det många "mamma-bloggar". Många mammor är väldigt morgonpigga och orkar göra så mycket direkt på morgonen. Visst har jag ibland också såna dagar, men det händer inte ofta.

Min morgon brukar se ut så att lille E vaknar runt 5 (som är tidigt för dom flesta föräldrar). Jag har börjat ta för vana att ta med mig täcke och barn till vardagsrummet, lägga mig på soffan och slötitta på barntv till Martin kliver upp. Då brukar jag blunda en stund och somnar nästan jämt direkt. Om det är Martins morgon att kliva upp så brukar jag sova till 8-8.30 men inte hinner jag mer på morgonen för det. Morgon betyder alltid så mycket annat. Man ska äta frukost, man måste plocka upp det mesta av sakerna som lille E har haft som projekt att dra fråm på morgonen och jag vill njuta av mitt morgonkaffe. Sen är man nästan framme vid lunch, man ska göra lite mat och har man tur finns det nåt i frysen man kan ta fram och micra. Efter det så ska Edvin kläs på och bytas blöja på för att få komma ut och sova. Sen in och duscha, dricka lite mera kaffe och sen kan jag börja med dagens sysslor.

Många jag läser om städar, diskar, bär ved, bakar och står i hela morgonen. Måste kanske börja äta lite vitaminer eller nåt så att jag också blir en morgonpigg mamma som orkar med mycket på morgonen?

Kommentarer
Postat av: Åsa Wojtowicz

Hej



Här har du en till morgontrött mamma :)

Idag lagade jag JÄTTEFIN middag till mina tjejer, kolla gärna in på min blogg!



Åsa

2008-11-19 @ 20:43:30
URL: http://wojtansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0