Ibland tänker jag på mamma...

..som till exempel idag när jag och lille E kom in efter att ha varit ute och lekt. Minns hur mamma alltid ville att vi skulle sopa av oss innan. Man förstod aldrig varför, vaddå snö blir vatten alltså inga värre saker. Idag stod jag och borstade skorna på bron, för jag vill ju inte ha vatten i hela hallen.

Eller som när man gick och tog nya glas hela tiden förstod man inte varför mamma tyckte att det var fel. Ett glas går ju så fort att diska? Nu som vuxen försöker jag leta fram mitt gamla glas på diskbänken, det blir ju mindre disk så.

När mamma tyckte att man inte skulle ta mer mat än vad man orkade. Man tänkte mer, orkar jag inte vill ju hundarna äta det ju. Nu tänker jag på det, för att jag blir ju glad om det blir kvar en portion som man kanske kan frysa in eller äta till lunch dagen efter.

När mamma såg på tv och man ville ha hennes uppmärksamhet tyckte man ibland att det var lite konstig. Mamma gav oss ju nästan jämt uppmärksamhet så varför inte just då? Ibland när jag ser på tv och lille E kommer och vill leka med mig på hans rum önskar jag att han förstod hur mycket jag vill se det programmet som går just då på tv.

Det kanske är först nu i vuxen ålder jag verkligen förstår vad mamma menade...

Kommentarer
Postat av: Mama Mad

Detta var inget 3D UL det var rutin..;)Söt din gosse är!!

2008-11-18 @ 20:50:19
URL: http://madelainef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0