En liten semestertripp planeras för fullt

Min sambo lovade mig när vi var på väg hem från semestern i sommar att vi skulle bo på hotell nån gång framöver. Jag var på jätte dåligt humör eftersom jag tyckte att vi kunde semestra några dagar till (han var helt enkelt kanske tvungen att lova mig det så att jag skulle bli glad igen?). Jag är en som älskar att vara ute i farten, bo borta, äta ute och träffa lite nya människor. Medans min sambo tyckte att det räckte med 4 nätter. Nu är ju kanske 4 nätter ganska mycket när man är på resande fot. Med ett litet barn också så är det mycket packning som släpas in och ur bilen vid varje ny stuga/hotellrum. Med ett litet barn på semester så måste man ju packa ner en massa ombyten, ett helt blöjpaket, resesäng, madrass till resesängen, nappflaskor, vällingpaket, vällingdoserare, mattallrik med sked, hakklappar, leksaker, böcker, filtar, täcken, ännu mera ombyten osv...

Men nu till saken, vi håller på att planera in en liten tripp till östersund en helg och mest troligt kommer min sambos kusin med familj med också. Det blir innan jul så vi kan julhandla lite. Perfekt, så man kan köpa dom sista julklapparna som man förmodligen har kvar då. Sen bara ha det skönt, fara på badhuset, shoppa, mysa, äta hotellfrukost och bara njuta hela helgen.

Sen är det absolut roligt att Erik och Helen med lille Hugo är intresserad av att följa med. Känns som att det är på lika villkor, för vem vill följa med en småbarnsfamilj till ett badhus till exempel? Hur roligt är det att hänga vid barn-poolen en hel dag? Eller bara det att OM någon utan barn skulle följa med och vilja gå ut måste gå ut själv. Småbarnsföräldrar orkar ju nästan inget sånt. Mer att man deckar framför tvn i hotellsängen och vaknar dagen efter pigg och allert för hotellfrukost. Nej, det är bäst att ta med sig ett par vänner som lever samma liv som oss och har samma förväntningar av en liten semestertripp...


Kommentarer
Postat av: M.

Han blir 2½ den 12 december:)

2008-11-30 @ 19:58:19
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: bimbomamman

hej , har du lyst att bli min bogg vänn?

2008-11-30 @ 20:00:51
URL: http://sandram.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0