Det finns värre svordommar!

Idag pratade jag med "gamla gubben Larsson". Berättade att lille E sagt "jäklar" en dag när jag skulle hämta han från dagmamma. "Gamla gubben Larsson" skrattar och tröstar med att det inte alls är ett farligt ord, att det inte alls är ett "riktigt" svärord. Och som vanligt har han en historia att berätta (älskar denna karls historier). Det är en historia från det att han var ung som han sägs vara sann. Den hände i en av utbyarna till ramsele. Den handlar om en mamma som fortfarande ammar sin 7 årige son. Sonen säger till mamman "sätt dig kärringjävel så jag få sug".

Jag kan hålla med "gubben Larsson" om att det är MYCKET värre att säga än lille  Es "äklar"!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Bra! Det var precis det jag ville när jag köpte den! *flin

2008-11-20 @ 18:56:31
URL: http://runeskjold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0