Är det inte det ena...

Som jag nämnt så har min bil haft en tendens att läcka vatten. Nu är det mycket mer än förut så min "handyman" till sambo har kikat på den. Det visar att det är vattenpumpen som farit. Känns så typiskt nu innan jul och allt. Nu 563 kronor fattigare men glad ändå för en (förhoppningsvis) hel bil. Typiskt bara att det är innan jul och man hade hoppats på lite pengar till julklappar.

Lite rädd är jag också då jag verkligen älskar min röda, gamla Nissan Sunny från -88. Inte nån ny, sportig bil detta. Men liten, lättkörd och helt underbar i mina ögon. Gör ingenting att den är rostig med en annan nyans på huven. Det är ju trots allt insidan som räknas? Nu är ju min bil inte alls så himla vacker invändigt heller, skulle verkligen vara på tiden att städa den. Men det är sånt som man inte alls prioriterar. Det är ju trots allt mest bara jag och lille E som åker den? Min bil som är liten och smidig, inga problem att fickparkera alls. Och nu pratar vi om mig som är helt totalt värdelös på att fickparkera. Nej, jag verkligen älskar min bil...

Ska önska mig av tomten att min gamla, röda bil med lite rostfläckar på håller ihop i många år till.
Varför blir man så fäst vid en bil?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0