Morgonpromenad ner till älven

Idag var hela lille familjen Edmo/Tegström ner till älven. Vi brukar gå ner dit för att låta våran badglada jycke få plaska lite + att han är förtjust att titta på kanadagässen som brukar bo där nere (tycker INTE om dessa fåglar som går ner och skitar överallt). Ganska fint väder, iaf varmt då solen kommer fram, och det blåser inte för en gångs skull.. HÄRLIGT!


Lippe nere vid älven, hans ABSOLUTA favoritställe!

Vi har åkt på förkylning här hemma också igen. Tycker att vi varit förkyld lite nu och då hela tiden, men det vill inte bryta ut. Jobbigt, men det är bara att börja kurera sig igen. När man är småbarnsförälder har man inte tid att vara sjuk. Förut stod tiden som stilla när man låg och hade feber. Man hade sitt vattenglas, filt och en bra film och kunde mysa. Nu skulle allt rasa samman känns det som om man skulle ha feber. Vem skulle diska, städa och dammsuga upp allt hundhår?
Som om det inte skulle vara nog igår att vi skulle vara lite förkylda, så när jag kom ner i tvättstugan hade vi ställt tvättunnan under handfatet. Det är via handfatet som vattnet som töms från tvättmaskinen kommer från och själklart hade det blivit stopp och svämmat över, NER I TVÄTTUNNAN! Tvätten låg i vatten... Suck.... Det var bara att tvätta som en tok hela dagen, som tur var det väder för att kunna hänga ut tvätten. Efter 4 maskiner var all tvätt klar!

Lite rolig fakta i mitt liv just nu är att jag gått ner 1 kilo! Den satt segt, men jag vill INTE ha den tillbaka. 2 kilo kvar, sen några till hoppas jag som ska bort. Mitt midjemått har minskat 1 cm på lite mindre än en månad och det gör helt klart att man är mer peppad att fortsätta gå/träna. Igår var jag och Edvin ute på en långprommis, men det kännde helt klart på när man inte var riktigt kry. Men jag vet ju hur jag är, börjar jag fuska fortsätter jag med det. Så som med mycket annat är det bara att bita ihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0