Torsdag...

Idag är det kanonfint väder ute, plus-grader, solen skiner och fåglarna kvittrar så man kan inte neka till att man börjar få lite vårkänslor ;-)

Annars är det som vanligt med oss. Var och firade lille-bror som fyllde 20 år (gud va tiden går fort, tycker att det var som igår vi var små och lekte) så jag syndade (igen) och åt lite tårta, kakor och godis. Men det får man väl kanske ta igen idag? Han vart jätte glad över kastspöt vi hade köpt till han, så nu ska vi ut och fiska i sommar. Älskar att fiska, men förra sommaren så ammade man och kom inte iväg så det ska jag ta igen nu :-)

Har köpt 2 bodys och ett par byxor åt Edvin på tradera. Fyndade lite tycker jag, så jag hoppas att dom är i så fint skick som det stod. Men det brukar det vara. Så nu ska ha ha lite nya kläder, för jag måste börja plocka undan lite kläder han inte kan ha längre. Kläderna jag köpt är från lindex och dom tycker jag har lite bättre kvalité än hm iaf.

  
Kläderna jag köpt på tradera

Har köpt gympa-kläder åt mig själv också. Kände att det var nåt jag måste ha och eftersom jag hade 40% rabatt på valfri vara på ellos så vart det såklart att jag beställde därifrån. Köpte ett par byxor och ett linne som var på rea. Ville egentligen ha puma kläder, eftersom jag älskar det märket. Men när det gäller mig själv har jag blivit så snål, så jag köpte det billigaste *skrattar* Men det blir nog bra, vill ju se också att det är nåt jag kommer att fortsätta med. Eftersom det inte vart nåt dyrt tog jag express leverans, så jag hoppas att jag ska ha kläderna imorgon och givetvis att jag kan ha dom! Nu är man väl "normalrund", men man har lösskinnet kvar på magen och jag vill inte ha ett par jazzbyxor som sitter åt så man ser ut som en deg som jäst över eller att dom är stor och sladdrig. Så jag håller händer och fötter att jag kan ha kläderna..........

Och eftersom jag ändå skriver om saker jag beställt kan jag berätta att jag beställt "namnnappar" till Edvin som det såklart står Edvin Edmo på. Så himla fina! Längtar tills dom kommer hem till brevlådan, men det blir inte förens nästa vecka.



Det finns ett hus här i ovanmo som jag skulle göra allt för att få! Ett rykta nådde oss i vinter att det kanske var till salu och jag trode att vi var dom enda som visste det. Vi ringde till dottern till tanten som äger det (hon bor på hemmet nu tanten), men det var inget som dom hade funderat på sa hon. Nu får man höra av fler och fler att det är nog till salu. Är så rädd att andra ska bli intresserade för det huset vill jag ha! Skulle nån annan köpa det skulle jag bli riktigt avundsjuk känner jag. Det är stort, har ladugård (jag vill ha lite höns och kanske får och Martin vill ju ha nånstans att arbeta) så det skulle vara perfekt för oss. Och så är det ju det att här i ovanmo vill vi ju bo. Så jag verkligen hoppas och ber om att detta hus kommer att bli vårat en dag!

Nej, nu ska jag hoppa in i duschen sen diska, plocka.... Sen är det hopp och lek mamma! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0