Storstädardag!

Idag håller jag på att storstäda och det är verkligen behövligt (tog en liten paus nu). När man har en hund som hårar + en bebis som ålar fram efter golvet så måste man göra mer än bara dammsuga varannan dag. Har dammsugit hela huset, diskat, bäddat sängen men mycket kvar. Måste skura, dammtorka, städa toaletten och slänga in en tvättmaskin *suckar*

image25
Mamma och en trött Edvin

Hade tänkt att fara till Anders idag och kolla hockeyn (modo-färjestad), men känner att jag inte har nån större ork i kroppen. Måste ju göra klart hemma först så jag tror inte att jag hinner heller eftersom matchen börjar klockan tre. Får kolla text-tv med jämna mellanrum istället ;-)

Edvin börjar få fram sina "hugg-tänder" tror jag eftersom i två dagar har han varit jätte gnällig. Har inte sovit bra heller så det kan vara en bidragande orsak. Men det är lite jobbigt eftersom man inte hinner få så mycket gjort när han bara vill att man ska ägna sin tid till han och inget annat. Men som sagt så anpassar man allt efter sitt älskade lilla barn så allt annat har fått vänta. Idag har han inte varit lika grinig som tur är och just nu ligger han ute och sover.

Funderar på att beställa lite träningskläder, men blir så snål när det gäller mig själv. Men jag har inga bra kläder att träna i, så jag är verkligen i behov av nya. Byxorna sitter inge bra och är inte anpassad för step-up, sportbh har jag lånat av Karin för liten för henne men lite för stor för mig, och linne eller top har jag inte så jag får ha ett vanligt linne som inte ger nåt speciellt bra stöd. Nu känns det ju kul att fara iväg på gympan med när man märker att det ger lite resultat så jag kanske ska ta tag i det dirket?

Pratade med Kennet igår med, han är nere i mora och festar på med Jörgen som bor där. Mycket folk lär det vara eftersom det är dagen innan vasaloppet. Han verkade ha roligt, men dom var lite sliten tror jag *skrattar*

Nej, nu ska jag gå och ta itu med städningen. För som belöning åt mig själv är att se på lost sen när Martin kommer hem igen *längtar*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0