Nya bus hela tiden....

Edvin lär sig bara mer och mer hyss för det roligtaste som finns är ju när mamma och pappa säger nej med sträng röst. Inte nog med att han badar i vattenskålen till Lippe, är tokig i alla sladdar, drar ut kabeln bakom tv´n, kan plocka upp gallret till avloppet i duschen och "gegga" på där, reta Lippe när han äter mm mm.... nu har han även kommit på hur han kommer åt Lippes hundgodis och hur roligt det är att ta fram den påsen för mamma eller pappa kommer springandes så fort, och så har han kommit på hur roligt det är att vara på sitt rum och klättra på byrån så att lådorna dras ut så han kan dra fram alla kläder... kom även på hur han får upp garderobsdörrarna inne på mamma och pappas rum så han kan slita i pappas t-shirts med. Nu måste man inte bara ha ögon fram och i nacken utan även på sidorna....

image26
Vårat lilla busfrö!

I helgen har jag legat sjuk igen. Började med att jag kännde mig så slut i lördas när jag städade, men trode att det var för att jag var lat *skrattar* Så jag städade klart. Sen kom Helen och lille Hugo på besök, och han hade växt lill-killen där sen jag såg han sist :-) Sen på kvällen fick jag magknip och kände mig inte alls pigg. Vart rädd att det var magsjuka, men kännde mig inte illamående eller nåt. Sen på natten hade jag febervärk i hela kroppen, och hela dagen igår var jag slut. Vart inte bättre då Edvin hade en grin-dag och ville att jag och Martin skulle leka med han hela tiden. Och Martin hade sovit dåligt på natten så han var jätte trött han med. Droppen på allt så kom det in myror i källaren som kalasade på Edvins smutsiga hakklappar så nu har vi fått stortvätta så vi får bort dom äckliga djuren. Än har jag bara sett en myra inne, men det dröjer väl inte så länge förens vi får köpa myrdosor och ha inne igen. Minns förra våran då jag en dag dammsög upp över 100 myror på diskbänken och inte vart det bättre då jag var höggravid och superkänslig. Så jag stod där och dammsög, räknade och grinade *skrattar*

Idag ska mamma komma på besök, vi ska dricka kaffe mumsa på mina goda bullar och skvallra lite som vanligt ;-) Men ska diska och greja på först. Den människa som tror att man är ledig när man är mammaledig tror helt fel. Man jobbar istället 24 timmar om dygnet, och jag beundrar verkligen alla ensamstående mammor som sliter helt själv. Utan Martin skulle man gått runt som en levande död. För det är mycket, man måste planera allt och barnet är ju den som styr hela dagen. När den sover måste man städa, plocka, diska och allt sånt som man inte hinner när den är vaken. Man har ingen tid alls till sig själv. På kvällen när barnet har sovit så kan man sätta sig ner och pusta ut och ta lite egentid men det brukar sluta med att man går och lägger sig tidigt eller att man somnar framför tv´n. Men ändå trots allt jobb så är det värt varenda sekund att vara mamma till världens finaste Edvin!

Nej, nu står disken och väntar på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0