Martins dag idag!

Idag fyller hjärtat 35 år, så man håller på att städa för fullt inför "tårtkalas" ikväll. Svärföräldrarna, Tommy och Karin kommer på tårta och kaffe sen. Och efter en helg då man inte haft tid/ork att städa så ser det ut som en katastrof hemma. Men det går ganska fort eftersom Edvin ligger ute och sover efter vi har varit på kyrkis (han blir så trött efter att lek och stoj som blir där :)) och Lippe är i sel med Martin. Har bara dammsugning + att skura golven kvar och det gör man ganska fort för vi bor ju inte så stort. Har varit och köpt blommor och en liten present till Martin för han fick ju öppna sitt andra paket redan i lördas (älskar att ge bort presenter jag är nöjd med!) så jag var tvungen att köpa nåt han ska få öppna idag med. Var och handlade två ljus till tårtan med, tänkte att det blir för många ljus med 35 så istället köpte jag två siffror som ska vara på tårtan... :-)

I lördas var vi ute på valasjön och hade trevligt. Synd bara att det inte var världens bästa väder (det snöade och blåste) men hade jätte roligt ändå. Vi grillade, dom andra drack och vi hade en kanondag. Fick en gädda som vi har hängt upp på tork som Lippe ska få äta till sommaren (om det är nån av oss som orkar fara tillbaka till vindskyddet och hämta den). Edvin tyckte kanske inte att det var jätte roligt eftersom han fick vara still mest hela tiden, men det gick jätte bra ändå. Vi var ute hela dagen och sen for vi hem och duschade och gjorde oss iordning och möttes på pizzan igen. Efter det for jag och Edvin hem och sov, och samma sak gjorde Lena och Axel. Dom andra fortsatte kvällen på hotellet. Nästa åt måste vi absolut göra om denna helg!

Några kort som jag tog:
image32
Edvin nerbyltad och glad som en söl som alltid!
image33
Martin wookar älgkött
image34
Martin, Lena och Andreas
image35
Lindberg, Tommy och Edvin

Igår kände man sig nästan bakis. Edvin sov jätte dåligt så jag fick sova ca 3-4 timmar på hela natten. Och eftersom Martin var den som var bakis sov han hela förmiddan när Edvin sov, så jag fick ta igen mig på eftermiddan istället. Sen var det ett gympa pass, och igår körde vi extra länge. Var helt slut när jag kom hem, men gud va härligt det är när man får fara hem. Man känner sig så duktig som varit och gjort nåt nyttigt!

Nej, nu ska jag ta en svängom med dammsugaren (men jag måste kanske se våra bästa år först *skrattar*)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0