Igår...

Igår skrev jag en jätte lång blogg, men sen när jag valde spara och publicera så försvann allt utom 2 meningar. Man blir så less när datorn jäklas med en, så jag gick och diskade istället. Känndes roligare det än att sätta sig ner och försöka skriva om allt....

Iaf, har spelat ramsele-spelet nu. Och självklart vann jag! Ett riktigt roligt spel som jag funderar starkt på att köpa. Kan vara roligt för Edvin att ha ett spel från hans hemby som gjordes det år han föddes. Ska kolla om det finns några spel kvar.

En till sak jag är lite less över är att kvinnan med dansmattan inte har hört av sig. Och hon lovade att hon skulle maila när hon kom hem från semestern på påskafton, så jag tänkte att jag skulle ringa henne nu. Då finns inte annonsen kvar! Så det är bara att söka en ny dansmatta, men jag hittar ingen nu. Alla dansmattor ska man koppla in i tv/dator/x-box/playstation etc. Fattar inte att det inte finns en enda enkel dansmatta att få tag på.............!

Är på jakt efter en ny barnvagn med, är så himla less på min som jag har. En massa småsaker som jag går och retar upp mig på hela tiden. Tror att jag vet iaf hur jag vill ha en vagn, det ska vara en combivagn med handtag som är vänbart. Det ska ingår hård- eller mjuklift, fotsack och regnskydd... Då skulle jag vara nöjd :-)
Ringde på en emmaljunga utanför hammarstrand igår, men den hade blivit såld direkt. Kan förstå det för den såg jätte fin ut, med ny klädsel och så. Så det är bara att söka vidare. Håller på att kika på tradera, många snygga billiga NYA vagnar. Nackdelen är väl att man inte riktigt vet HUR dom är, om dom är tung eller lätt att styra framförallt. För dom ser verkligen ombonad och mysig ut för barnet. En sak till som vi måste tänka på med vagnköp är att den ska få att gå in i min lilla bil.... *suck* Kommer vi att hitta en vagn?
image52
Funderar lite på denna vagn. Och jag har varit inne på FM och kollat på forum. Såg att den skulle vara lättstyrd, men lite klumpig att få in i en bil, men det är ju den jag har med. Den är billig, och frakten är också billig. Så vi funderar ganska starkt på den. Känns bra med en mörk vagn med eftersom dom inte blir lika lätt skitig. För i sommar antar jag att lille Edvin kommer att äta både isglass och dricka saft i vagnen *skratt* Har mailat till den som säljer den iaf och frågat om det ingår regnskydd, men han har inte svarat än. Kan vara lite svårt att få tag på saker till dessa vagnar på tradera så man vill ju gärna att det ska fälja med...

Igår ställde sig Edvin upp själv mot sin lära-gå-vagn. Det har han inte gjort förut (men han ställer sig överallt annars), så nu måste han lära sig att han inte kan lyfta eller svänga med vagnen hela tiden. Man känner sig lite nervös för att släppa iväg han själv med den, eftersom han är som en liten rally-Kalle som bara ska svänga hela tiden. Men han är ju så söööt!
Måste berätta också att han sover mycket bättre nu! Det är ofta han sover hela nätter och vaknar mellan 5-6. Vaknar hen klockan 5 så behöver man bara koka lite välling så är han nöjd till halv 7 (om inte Martin jobbar och kliver upp klockan 6). Så det är jätte skönt. Vart bra också med rullgardinen i hans rum. Köpte en mörkläggande, tyckte att det var värt att lägga på 100 kr och få en som verkligen fungerar än en som släpper in lite ljus så att det ändå inte är riktigt mörkt i rummet.
Måste berätta med om lill-prinsen våran. Igår när jag satt och sjäng imse vimse spendel för han så hängde han med i dom lätta rörelserna som "ner faller regnet" och "spolar spindeln bort". Han är så duktig! Måste filma in så man har det förevigat!

Idag har jag inte en aning vad vi ska hitta på. Kanske vi far och hälsar på nån. Igår satt vi ju bara hemma hela dagen. Morgan var här på besök och så. Får se vad det blir, en sak som jag måste göra är iaf att dammsuga *suckar tungt*

Nej, nu ska jag passa på att hoppas in i duschen medans Edvin ligger ute och sover. Hoppas att det funkar att publicera inlägget nu annars blir jag tokig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0