Barnvagn!

Äntligen har vi fått tag på en combivagn som vi båda är nöjd med :-) Förhoppningsvis är vi lika nöjd när vi får den, men har kollat runt lite om den och det är bara bra saker som jag läst. Allt utom myggnät och regnskydd följer med, men känns som att det är endast regnskyddet som vi ska köpa till. Myggnär köpte vi förra året till vagnen vi har nu och det kommer att duga gott till denna med. Känns riktigt bra, men som vanligt när jag köper nåt så önskar jag att den blir leverars i samma sekund som jag beställt den (om inte lite före *blinkar*). Tycker att den är riktigt snygg med och det är ju också ett plus :-)

image55
Vagnen som Edvin kommer att färdas

Jag har börjat se en (för mig) ny serie Grays Anatomy när serien började gå så hade inte vi kanal 5. Men förut när Edvin vaknade runt 4 på morgonen och man låg som död i soffan så visade dom reprisen från dom gamla avsnitten som visas på eftermiddan nu. Så jag har fortsatt att kolla nu och vilken bra serie! Älskar sjukhusserier där det händer lite operationer och kärleken bara flödar mellan dom som jobbar... En äkta tjej-serie kanske?

Har lite funderingar kring småsaker i Edvins rum. Vill sy några stora kuddar som man kan sitta/ligga på. Tänkte att man kunde köpa fint tyg och klä dom med, och på ikea har dom jätte fina barn tyger som också är jättebilligt. Och så har vi ett hörn i vardagsrummet där vi har ställt tidningstället och Edvin älskar att vara där. Han sitter där och sliter i tidningarna, så vi funderar kanske på att sy upp ett litet draperi så att det blir en liten koja. Och då tänkte jag också kanske ta madrassen till liggdelen till den gamla vagnen och lägga dit så det blir mysigt med. Och självklart ska det kläs i ett fint tyg det med :-) Och allt detta han jag fundera på medans jag la Edvin, för numer måste vi vara i rummet tills han somnar. Så medans jag låg där på några filtar så började idéer komma. Men jag tror att det kommer att bli jätte bra. Allt för våran lilla prins!
image57
Nu är det bokat med att vecka 15 kommer jag, Martin, Edvin och kanske Lippe fara till borga och vara en helg. Morgan och Brännon (eller hur hon stavar) kanske kommer med, och det skulle bli skit (ursäkta ordet) kul! Hoppas att Martin kan ta ledigt på fredan så vi kan fara redan på tordag och så far vi hem på måndan. Så då blir det skidåkning (längdåkning eftersom jag inte åker slalom), skoteråkning, fiske, grillning och självklart äta och dricka gott! Känner att jag verkligen behöver komma bort och se nåt annat. Behöver bara kolla runt om det finns nån som har en resesäng att låna ut... *längtar*

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Fin barnvagn!

2008-03-28 @ 21:27:00
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0