Nitlotter!

Igår var jag och Lena och spelade bilbingo. Hon som är en erfaren bingospelare skulle visa mig hur spelet går till.
Först ska man komma bland dom sista så man kan backa in, för sen när det är slut kommer man först ut!
Vi gick in och köpte bingolotterna, och spelade lite på chokladhjulet. Självklart vann jag ingenting medans Lena vann en stor chokladkaka.
Vi satt oss i bilen och jag började spela. FÖRSTÅR INTE HUR MÅNGA FEL MAN KAN GÖRA? Först kryssade jag = fel, dom som ska kontrollera eventuell vinst ser då inte vad det är för nummer. Lena berättade att man skulle ringa in. Och ordentlig som jag är fyllde jag tom i ringen resultatet blev att man inte alls såg numret. Så jag fick göra som Lena gjorde med en STOR ring runt hela siffran.
När vi kom till spel 5 sa jag att jag var så rädd att jag skulle råka dra bort 2 lappar istället för 1. Lena sa att de var ingen fara för då var det bara att teapa fast den lott man råkat dra bort. Undrade då hur man visste att det var rätt lapp/spel man var på. Och Lena svarade att det var enkelt för att spelen var numrerad. Inte hade jag sett några nummer, och när Lena visade var man såg det och märkte då att jag hade dragit bort en lapp för mycket! Och felet hade jag gjort redan från början! Jaja, det var bara att skratta åt saken.
Roligt hade vi, en vansinnesfärd dit. Ingen vinst, men jag tror att jag kan detta nu *skrattar* Mycket fick jag lära, men kanske efter denna sommar att jag är lika erfaren bingospelare som Lena!



Idag ska jag och Tommy röja i Anders källare. Skulle tro att det är en ganska tuff uppgift för jag har nog en MASSA saker som ligger där. Bla mina älskade böcker som jag skulle tro är förstörd av all fukt som var där förut (Anders har nu investerat en luftavfuktare där nere). Sen är det en massa råttor som har bosatt sig där. Anders hade bla en ny overall som var inplastad, när han skulle ge den till Tommy var den alldeles söndertuggad!
Men eftersom vi är 2 hoppas jag att det går fort.

Sen har man lite jobb att göra hemma. Städa och tvätta och annat tråkigt.
Måste handla så jag kan göra korvgryta ikväll (Edvins favoritmat).
Sen ikväll kanske man ska se en skräckfilm?

Nej, göra sig iordning så man kanske kommer iväg nång gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0