Mitt liv som mamma

Sitter och funderade hur man levde innan Edvin kom in i vårat liv. Förut så prioriterade jag alltid mig själv som nummer 1 det spelade ingen roll vad det än var så var jag en obotlig egotrippad människa.
Fest gjorde man ofta och gärna. Titta på film gjorde man minst en om dagen. Man struntade i frukost, lunch och middag om man inte hade ork att laga mat + att maten man gjorde skulle vara så lättsam som möjligt.
Kläder till mig själv spenderade jag det mesta av mina pengar på.
Jag var en latmask som hellre såg en bra film på tvn än att städa, har alltid tyckt om att ha fint hemma men har alltid varit duktig på att stöka med.
Älskade att vara uppe sent och SOVA LÄNGE PÅ MORGONEN.

Nu sen Edvin kom till oss för 1 år sen så ändrades hela mitt liv och hela jag.
Jag är den människa som jag prioriterar sist.
Festa var länge sen man gjorde, visst att jag och Martin brukar kunna dricka lite vin hemma men det blir aldrig någon utgång. Och jag saknar det inte heller.
Titta på film som har varit ett av mina intressen händer väldigt sällan. Man får passa på att göra det när Edvin somnat och då är man ofta så trött så en hel fim orkar man inte se.
Äter alla måltider, för eftersom man ändå måste göra mat åt Edvin så gör jag ju åt mig själv på en gång. Och tycker att det är riktigt roligt att prova lite nytt (till Martins glädje *skratt).
Städa får man passa på varje gång det finns tid. Spelar ingen roll om jag har lust eller ork det måste göras. För det ligger annars leksaker, hundhår och allt som jag dragit fram överallt.
Sova länge på morgonen får man göra ibland. Men så ofta händer det inte, och man kan inte göra det halva dagen som man kunde göra förut.

Men jag måste erkänna att JAG ÄLSKAR MITT NYA JAG SOM MAMMA!
Älskar min lilla familj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0