Mamma vs. Edvin

Idag var första gången som jag hade en maktkamp med min lille son. Han skulle dra ur sladden bak på datorn, och varje gång jag sa ifrån bara flinade han till mig och försökte ännu mera. När jag tog och bar iväg han till vardagsrummet och satt han på golvet och sa ifrån på skarpen började han att grina lite. Och som småbarnsförälder är man lite blödig så man tyckte lite synd om han tills han kröp in på kontoret och gjorde samma sak igen! Åter igen så bar jag in han till vardagsrummet och samma sak upprepade sig flera gånger. Det är nu allvaret börjar att ha barn, barnuppfostran är absolut ingen lätt uppgift! Det är bara att fösöka stå på sig, för fast Edvin bara är ett år är han inte dum. Han vet att han kommer långt med skrik och grin.....

Har annars varit och handlat, och det märks tydligt att priserna på ICA har stigit sen det vart ett närköp igen. Synd bara att det är så långt att fara och handla på andra ställen, skulle vara bra om Jonne fick lite konkurrens på byn. Vi som handlat för ca 3500 kr i månaden, och då köper vi blöjor och barnmat också. Har handlat för mycket mer än det nu! Suck, det finns ju så mycket annat man vill lägga pengar på än mat....

Nu kommer lite text här om lite ha-begär som jag kan ha ibland *skratt*
1. Vill ha en suflett till Edvins brio-sitty
2. En parasoll till vagnen vill jag också ha!
3. Vill ha en massa nya sommar kläder till mig själv (behövs!)
4. Vill handla på pop en massa sommarkläder till Edvin (behövs en del som tex jeans och shorts)

Jaja, nu har jag fått ur mig allt jag vill ha för tillfället iaf!

Kommentarer
Postat av: Linda

P.o.P finns ju här i Övik ;O). Så du får ta en tripp hit å passa på å hälsa på mig me tjejen. //Kram på dig, Linda Lundin

2008-06-02 @ 00:33:08
URL: http://fellini06.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0