Inte alltid lätt att vara förälder...

Det finns vissa saker som gör det tufft att vara förälder, och den värsta grejen är att höra sitt barn grina.
Nu ikväll när vi skulle lägga Edvin var han övertrött. Det som resultat efter att nästan inte sovit nånting idag och sen har vi varit och hälsat på mamma i högberget så han har lekt med kusinerna sina där.
Han låg ganska snällt medans han drack sin välling, men efter det hörde man hur elak han blev. Man hörde hur han slängde ut sina saker ur sängen (flaska, napp och sin älskade speldosa). När jag gick in dit skrek han och VÄGRADE att ligga ner i sängen. Som mamma blir man då självklart väldigt berörd och det första man tänker är att ta upp han. Men sen kommer sunda förnuftet in nånstans som gör att man vet att gör man det får man fortsätta med det. Fortsätter att försöka, men kände att jag inte orkade se mitt lilla barn så upprörd så Martin fick ta över.
Hörde hur han skrek, och löste efter en bra stund av Martin. Fick sitta inne i rummet och försöka avleda han från att vara elak. Och då är det tur att han har sin blåa speldosa som ser ut som en mus (vi har döpt den till Musse). Musse är ofta till stor tröst när Edvin ska sova, och så även idag. Till sist lyckades vi, och jag hoppas att vi slipper såna här kvällar mer. Ens föräldra-hjärta blöder och det är allt annat än roligt!
Men vi vet hur det blir om vi inte håller detta att han ska sova i egen säng (har aldrig varit ett problem förut, och hoppas att det aldrig kommer att bli det heller), för vi kan ju inte ha han i våran säng. Nog jobbigt dom få timmar han brukar sova där på morgonen. Fast han är liten så tar han sån stor plats, och knuffas och bökas. Jag kan knappt sova när han ligger intill mig, och sömn som är så viktigt för mig....

Jaja, bara att stå på sig!


Mina snygga pojkar!




Edvin och Evelina




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0