Första arbetsdagen gjord, 8 kvar....

Idag har jag jobbat hela dagen.
Dagen kund eha börjat bättre. Klev upp 5.40 bara för att hinna med allt (vet att det tidigt, men jag hatar att stressa på morgonen) och jag duschade, gjorde frukost till mig och Edvin, fixade lunchlådan och lite sånt. När jag kollade på klockan och den var 6.40 (20 minuter innan jag började) så tyckte jag att det var dags att fara. Nog för att jag har endast 5 minuters bilfärd, men det är skönt att ta sig en kopp kaffe och ta det lugnt innan nattarna kommer och ger rapport. När jag sätter mig i bilen och jag ser att klockan är 7.05 höll jag på att svimma! Ringer in till Martin som försöker lugna mig med att klockan i min bil går för fort men han kollade på tvn hur mycket klockan var och då var den 7! Körde som en biltjuv till jobbet, för jag skulle ju hinna byta om med. 10 miuter för sen och helt stressad satte jag mig i rummet med alla blickar på mig! Sen när jag skulle förklara mig så hörde jag att det lät hur dumt som hellst, men faktiskt så är jag så klantig. Men nu har Martin ställt om klockan hemma så den går rätt, så imorgon ska jag nog komma på jobbet i tid.

Annars har det varit en lugn dag. Städat, tvättat och gett insulin till en vårdtagare är stort sett det som har hänt idag. Ny dag imorgon, och lika lång. Men det går faktiskt jätte bra. Men med handen på hjärtat så saknade jag Edvin JÄTTE mycket så det är skönt att det bara är 2 veckor!


Nej, nu ska jag gå coh vila.
Känner mig helt slut efter en arbetsdag *skratt*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0