Dagmamma eller dagis?

Har skrivit ut en ansökan till dagis/dagmamma nu som jag ska skicka iväg imorgon.
Men det är lite svårt tycker jag att veta VAD som är bäst?
Hos dagmamma är det mer som att han kommer in i en "familj". Det är mer lugnt där och det finns mer tid till det enskillda barnet. Men det som är nackdelen är kanske att det inte är några jämnåriga?
dagis kan det vara väldig hög ljudnivå (det är många mindre barn här på dagis). Det är många barn på lite personal så barnen får inte så mycket uppmärksamhet. Det som är fördelen är ju att det är fler jämnåriga att leka med, men är det så viktigt om man tänker på allt runtomkring?

Skrev som önskemål dagmamma iaf. Hoppas att det är det han får. Känner att det är det min lille pojke kommer att trivas bäst.
Måste också poängtera att dagmammorna i ramsele är jätte bra (det är säkert dagis med, ska inte säga nåt ont om dom alls).
Få se hur det blir....

Huvudsaken är ju att han får plats nånstans innan jag börjar skolan....

Kommentarer
Postat av: lisa curtis

Hej Elin! Hitta din blogg på annie´s sida. Åh vad söt han är, din lille Edvin!!

2008-06-19 @ 03:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0