Utedag i det fina vädret

Idag har jag och Edvin varit igång hela dagen (förutom att Edvin sovit ca en timme också).
Dagen började med att vi for till Tommy och Karin och hälsade på. Fick se sittvagnen som hon fått av sin bror och hans tjej, jätte fin vagn som verkade riktigt praktisk måste jag säga. Edvin var som vanligt en liten terrorist där (en 1-åring i ett hem med mycket prydnadssaker är ingen större hit) så vi fick stänga in oss i "barnrummet" och sitta och prata där.
Sen mötte jag upp min mor på hembygdsgården. Märkte att det är det ultimata stället att fika på när man har barn. Inhängnat och ingenting som är farligt så Edvin kunde springa fritt. Och ett litet plus till den snälla morfarn som passade både sitt barnbarn och Edvin. Åt våfflor och drack kaffe där. Sen gick vi en sväng upp till min morfars grav och vattnade blommorna och kollade till dom andra gravarna "min" farmors, gammelfarföräldrars och kusin (dom är jag släkt genom min styvpappa som är den enda far jag växt upp med).
Gick vidare sen till den nya affären "oss systrar emellan" där dom har så fina små saker, man hittar mycket fint men köpte ingenting. När Edvin hade somnat så gick vi ner på svar och fikade en räk-macka och en loka.

En jätte trevlig dag!

Tyvärr så glömde jag kameran så jag tog inga bilder. Men tänkte lägga ut lite bilder som min bror Stellan tagit på Edvin...


Väntar på morbror Tommy när han tar studenten



Leker med gruset



Mammas stjärnöga



Edvin och Ollie



Vår lille trädgårdtomte

Kommentarer
Postat av: Ewie

ja dom e söta dom me :)

2008-07-17 @ 16:40:09
URL: http://stealparisattention.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh så sööööt :) Stor vattenkanna, hihi ;)

2008-07-24 @ 12:32:13
URL: http://theladybird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0