Börja träna igen?

Som vanligt går mina tankar efter att jag ätit lite godis till kanske man ska börja träna?
Har inte tränat nånting på länge nu och det skulle behövas. Kanske måste börja ta tag i detta innan jag blir riktig "soffpotatis". Men å andra sidan så är det inte heller större risk att man blir lat när man har en liten vild 1-åring hemma som är överallt och ingenstans.
Var ju faktiskt duktig ett tag som både gympade och var ute och gick, men vet inte vad som hände sen. Men det beror nog på att hittar jag små flyktvägar från att kunna rymma från träning så tar jag dom direkt.

Sen när man kollar på sin kropp och inte alls är nöjd börjar man trösta sig med "men jag har ju fött barn". Men är det en ok ursäkt? Många andra går ner kilona dom gått upp + några till. Men jag sitter här med 2 kilo extra efter ett år. Orättvist tycker jag!

Och så är det att det är sommar. Man mår bra och med det så äter man mycket gott.
Sen alla "gå-ner-i-vikt-metoder" som gör en alldeles snurrig. GI, bara äta grönsaker eller frukt, utesluta mjölkprodukter, räka alla kalorier mm mm. Alla tabletter, pulver och alla andra naturläkemedel som finns.
Alla råd och alla träningstips man ser överallt, orkar man verkligen ta i allt?

Nej, ska snart ta tag i detta. Men som sagt det är sommar, jag mår bra och snart ska vi på semester. Inge bra att börja då, eller är det jag som söker ännu en flyktväg?



Kommentarer
Postat av: sara

tack!



ja jag borde med träna. men ibland tycker jag att springa efter ettåring är mer än bara träning

2008-07-15 @ 21:48:53
URL: http://zasata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0