Barnmat...

Läste idag i Expressen om att barnmat kan göra barn sjuka.
Vart rädd när jag stod i kassan på ica och såg denna rubrik så att tidningen hamnade såklart snabbt ner i korgen. Det första jag gjorde var att slå upp sidan och läsa. Min tanke kring detta var att barnmat innehöll farliga cancerframkallande ämnen eller nåt i den stilen. Men det som var att det innehöll för lite fett. Och det stod att man kunde tillsätta lite smör eller olja. Då kändes det lite som var det inte värre? Känns som att fett får barnen i sig med annat. Min son har länge ätit smörgåsar (från början smörgåsrån) och då med mycket smör och ost.
Sen när jag kollade på nyheterna nu så tog dom upp om det här. Och en person sa (vet inte riktigt vad hon var eftersom jag höll på att läsa böcker med Edvin samtidigt) att det var inte så farligt. Om man såg att barnet vart hungrig snabbt så kunde man som jag skrev förut tillsätta lite fett. Men att man inte skulle oroa sig.
Semper sa också att dom kunde öka mängden fett i sina burkar.
Min fråga kring detta är skriver dom detta för att mer folk ska köpa tidningen? Det fungerade riktigt bra på mig. Var helt bombsäker på att jag matat min son med gift, när det i fallet (enligt mig) inte alls är så farligt...
Jag kommer att fortsätta att köpa barnmat och ge till Edvin ibland. Tycker att det är enkelt och bra när vi inte ska äta nånting. Är man på resa eller och hälsar på nån är det också så enkelt att bara ha med sig en burk att värma på. För det är ju trots allt inte så länge man bara ger barnmatsburkar. Men man kommer nog helt klart att tillsätta lite extra fett i det...

Idag har det förövrigt varit en lugn dag. Har inte varit ute så mycket trots att det varit fint väder. For en sväng på viken för att kika hur det gick för Kennet att tapetsera. Vart jätte fint, ett helt annat rum. Skönt för Anders att få lite förändring. Bara han får upp gardinstången så ska jag dit och hjälpa han att stryka gardiner och putsa fönstren som knappt gick att se ut ur. Måste säga åt han också att han måste köpa sig en soffa snart med, annars händer väl det inte.
När vi kom hem så somnade Edvin direkt. Sen när han vaknade var han inte alls på nåt bra humör. Man fick bara gå runt och leka med han, och det som hjälpte mest var att jag drog runt han i hans lilla sparkbil ute. Så jag tänkte att jag skulle gå över till Maria, för han gillar ju att komma ut och hälsa på folk. Gick bra ett tag, men sen vart han tjurig igen. Det var bara att sätta han på bilen och gå hem igen. Gav han middag (potatisbullar och ärtor) och han vart som en liten solstråle igen! Vi läste lite böcker (tror att han kommer att bli en liten bokmal som mamma för han älskar verkligen böcker) sen fick han bada. Läste lite mer böcker och nu har han fått gått och lagt sig. Han är så rolig nu, för när man frågar han om han vill gå och sova springer han iväg till sitt rum om han är trött! Så söt!


Edvin kvällsbadar bubbelbad.
Tycker att det är häftigt med skummet!


Ikväll blir det nog inte mycket gjort. Funderar på att se Ghost whisperer. Sen blir det nog tidig kväll. Martins tur att ha sovmorgon imorgon, så det blir väl upp med tuppen med andra ord. Se Telletubbies och äta frukost strax innan 7 brukar dessa dagar börja med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0