Att det ska vara så svårt att få tag på folk...

Vi har ju ansökt om dagmamma/dagis till Edvin nu i höst.
Vi har nu fått ett papper som är lite svårt att tyda. Först står det Vid ändring/fel ska VI kontakta. Sen lite längre ner står det: Kontakta oss gärna 3 månader INNAN (vaddå innan? Det är mindre än en månad nu innan önskat datum), sist står det: VI kontaktar ER när vi hittat lämplig plats.
Ska då VI eller DOM höra av sig?
Vi tänkte iaf att det är lika bra att ringa nummret som stod. Har ringt som en galning i över en veckas tid och ingen som svarar. Och inte heller någon telefonsvarare eller vidarekoppling! Martin tog idag istället och ringde kommun, som i sin tur sa att denna kvinna inte ha semester och skulle vara på jobbet. Fick ett annat nummer att ringa till en annan kvinna. När jag ringer dit så låter hon bara snorkig och sur och fattade ingenting. Hon sa bara att det hade hon inget med att göra. Känns lite som typiskt kommun att hänvisa till fel person + att den människa man ska ringa till INTE är anträffbar. Man blir ju så less....

Har iaf blivit beviljad bidrag från CSN. Blir ganska bra peng när man inte har annan utbildning i bagaget. Får ju lite mer än vad jag är van vid med mamma-penning, så det känns kanon! Måste bara försöka komma ihåg att skicka in studieförsäkran i tid så man får några pengar. Har satt upp den på anslagstavlan eftersom man ska skicka in den tidigast vecka 33. Och jag som är så glömsk... Men om inte annat märker man väl det när inga pengar kommer *skratt*

Har nog bestämt mig för att jobba måndag + tisdag, om jag tjänar så mycket som jag tror får jag ut runt 1000 kronor för dom 2 dagarna och det är ju helt ok! Pengar behövs hela tiden, finns många hål att stoppa dom i. Och jag behöver spara lite pengar till ju då jag bara får 1500 kronor av CSN.

Annars idag har man jobbat som vanligt. Linda och Gustav har varit här. Martin och Gustav har hunnit jätte mycket på bastutunnan, riktigt bra blir den! Linda har varit och tagit hand om Edvin medans dom jobbat.
Imorgon jobbar jag hela dagen igen, ser verkligen fram emot en ledig helg men fest och trevligt sällskap!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0