Vårväder

Idag och igår har det varit kanonväder. Så idag tog vi med oss barn, pulka, hund och fika och for till fiskdammen i sel. Där grillade och myste vi, hur härligt som hellst. Synd bara att det blåste lite, var lite bättre väder igår. Solglasögonen till Edvin kom idag så vi fick inviga dom, han är ju HUR cool som hellst i dom!

image11

image12

Eftersom jag inte skrivit på några dagar ska jag kortfatta dom dagar jag hoppas över:
Tisdag: Bertil kom förbi och hälsade på. Alltid lika roligt att prata med denna "gogubbe". Sen på kvällen for jag och Martin och åt pizza med Tommy och Karin innan vi for vidare hem till Anders för att kolla på länsderbyt mellan Modo och Timrå. Eftersom jag är en inbiten modoit och Martin en timråit så är det alltid lika spännande, men det slutade som jag trodde 3-2 till Modo! Synd bara att jag var så trött så jag somnade under sista perioden, som jag hörde var lika spännande som resten av matchen. Den avgjordes under övertid. Lite roligt att Ante Molinder gjorde första målet för modo (stolt ramselebo :-))
Onsdag: Städade hemma. Morgan kom förbi, var ute och gick en sväng i det fina vädret annars hände inget spännande alls...

Imorse skulle Martin vara den som tog upp Edvin och bara för det så sov Edvin ända till klockan fem i sju! Har inte hänt ofta, men det är klart att han passar på när det är pappa som ska ta upp han. Hoppas bara att han sover lika bra inatt. Martin sa att imorse stod han upp i spjälsängen det har han inte gjort förut. Men nu klättrar han hela tiden och på allt. Man han har inte lärt sig än HUR han kommer ner när han ställt sig upp så efter ett tag kan man höra ett gnäll eller lite grin så då får man gå och hjälpa han ner *sötnos*

Måste ringa runt till mina bröder och samla ihop pengarna till Tommys 20-års present med. Tror han kommer att bli riktigt glad, ska köpa ett kastspö till han. Lite uträknat från min sida eftersom han jämt är och lånar mitt spö *skrattar* Sen ska jag köpa presenten till Martin som jag är absolut nöjd över att jag kom på. Måste bara kolla runt vart man får tag på den saken till bästa pris....

Ikväll har jag vattengympa med. Har "skolkat" från den 2 ggr nu så jag måste gå ikväll. Har slarvat med allting nu så nu är man väll lika "tjock" som förut *suckar* Det är bara att börja om från början nu och ta tag i vikten så man får sin sommarkropp som man beställt......!

Nej, ska vara duktig nu och göra lite barnmat som jag ska frysa in. Tänkte att kanske vi kan spara lite pengar på det, och eftersom han är så stor nu så behöver man bara finhacka och inte puréa....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0