Mitt morgonhumör tillbaka?

Jag hade förut ett HEMSKT morgonhumör, men med åren har det blivit bättre men imorse var det tillbaka. Och Stackars Martin var den som var utsatt. Var väldigt trött, och med ett litet barn som är väldigt morgonpigg imorse var det ingen bra kombination. Men Edvin kan jag ju inte bli arg på, så att det måste ju vara nån annan som jag kan ta ut min ilska på. Som tur är så for han till sel direkt efter att jag klivit upp så jag hann lugna ner mig och kunde ringa till han och be om ursäkt. Men vid det här laget tar inte han åt sig nåt tror jag när jag beter mig som ett elakt lejon i sängen *skrattar*

I fredas hade vi lite mys. Jag gjorde lax med klyftpotatis och en kall dillsås (och jag lyckades fast jag aldrig förut har lagat till lax!). Edvin fick duscha och sen krypa runt lite naken på golvet. Efter att han somnat så satte vi oss i soffan och drack vin och kollade på "let´s dance". Rätt en som fick åka tycker jag. Vet inte om jag har nån direkt favorit, men man har dom som man tycker är ok att dom inte får fortsätta i tävlingen. Vi blev fnittriga och man var väl vaken lite för länge. Lördag morgon började med att Edvin var kanonpigg klockan 5 så det var bara att kliva upp och börja diska (annars hade jag somnat på soffan). Lite irriterad på mig själv att det var jag som vill öppna den andra vinflaskan, för att jag borde förstå att våran älskade son skulle vara lika morgonpigg denna morgon som annars. For till mamma och var där hela dagen, Henrik med familj var hemma så jag måste passa på att träffa dom. Var trött mest hela dagen. Edvin var överallt, lite jobbigt när man är hos andra som har "barnsäkert" hemma så man fick fara och passa han. Men lika trevligt som vanligt att träffa sina nära och kära :-)

Ikväll ska jag och Lena fara och skutta runt på gympan igen *pust* Snart hoppas jag att det börjar visa sig lite resultat efter allt mitt slit (har börjat med situps + vad jag kallar stjärtdödaren varje kväll). Men än så har inte vågen varit snäll mot mig. Men funderar att kanske ska börja mäta magen, men orkar inte ta fram måttbandet som ligger nedpackad med symaskinen. Får väl använda ögonmåttet kanske? Önskar att det fanns ett piller man kunde äta och man fick sin drömkropp.................

Nej, nu till vardagsrummet och plocka lite leksaker medans älsklingen ligger ute och sover. Sen ska jag på date med dammsugaren. Kanske måste skura inne på toan med? Usch va det är härligt att leva :-D

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

jobbigt när man drömmer konstigt :P

2008-02-10 @ 14:17:43
URL: http://mydearbylia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0