Måndag igen

Idag är det måndag igen, och det är som vanligt tycker jag en ganska trist dag. Ska väl försöka ta tag i att städa. Måste dammsuga, skura, damma, renbädda osv *suckar* Måste väl kanske byta bort julgardinerna med? Men det får bli när Martin kommer hem eftersom gardinstången i vardagsrummet är så lång så det är svårt att göra det själv...
Idag ska jag måla hyllan som vi ska ha inne på Edvins rum med så jag har nånstans att ställa hans doppresenter. Som det är nu stå dom på hans byrå så det ser väldigt ostädat ut. Kommer att bli bra. Ska ställa dit alla hans böcker med, så kanske mina böcker (iaf några av dom) får plats i hyllan istället...

Igår var vi på gympan jag och Lena, känndes som att jag skulle dö när det var konditions-träning. Styrka är inte alls lika jobbigt, så jag känner HUR dålig kondis jag har. Måste börja gå mera. Letade faktiskt fram måttbandet igår, så nu har jag mätt midja, ända, lår och arm skrev ner det på en lapp som jag gömt. Men jag kommer absolut att skriva hur många cm jag minskar (om jag nu kommer att göra det). Såg på "biggest loser" igår och insåg att fast man är fet (dessa människor var ruskigt fets) så kan man bli smal och vältränad. Jag kännde att jag som har mina 3-4 kg kvar måste kunna bli av med dom eftersom dom blev av med över 40% av sin vikt. Så det är bara att fortsätta att kämpa.

image4

Igår så kom Edvin på hur han kan ställa sig upp mot soffan. Och det var riktigt spännande eftersom då har han koll på det som finns på soffbordet med (han älskar tv-dosorna). Så nu får man hålla lite mera koll på vad man har där. Det är så spännande att få vara med på allt som händer. Han lär sig saker hela tiden, nu också så fort man sjunger "klappa händerna" blir han jätte glad och klappar händerna och skrattar *såå söt* Tänderna uppe har blivit lite mera synliga med. Så skönt att tänderna börja komma fram så att han kan tugga lite mera ;-)

Ikväll är det "Me and I-party" FARLIGT. Så snygga kläder på den nya vår-kollektionen som man bara vill ha! Men som vanligt har man inte råd. Blir väl som sist att man beställer ett hemligt paket för 100 kronor. Sist vart jag nöjd, fick en fin tröja med en robot på. Men det kan lika gärna bli åt andra hållet. Jaja, måste försöka att inte köpa nåt annat iaf.....

Nej, nu gnäller Edvin och tycker att jag är tråkigaste i hela världen. Måste gå och roa han lite, kanske vi tar en sväng om med dammsugaren för det älskar han! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0